روزانه به تعداد کسب و کارهایی که وارد فضای آنلاین میشوند افزوده میشود. اما آیا تمام کسب و کارها میتوانند در این فضا به موفقیت دست پیدا کنند؟
برای دستیابی به موفقیت در فضای وب، هر کسب و کاری باید با در دست داشتن یک استراتژی سئو سایت مناسب، وبسایت خود را به درستی بهینه سازی و سئو کند. در هر حوزه کاری که باشید رقبای آنلاین زیادی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از استراتژی سئو منحصر به فرد خود بهره میبرند و از همین رو برخی از آنها توانستهاند رتبههای برتر نتایج موتور جستجو را اشغال کنند. استخدام مشاور سئو مناسب میتواند این وضعیت را تغییر دهد و شما را در این رقابت به پیروزی برساند.
در این پست میخواهیم مفهوم مشاوره سئو را برای شما بیان کنم و توضیح دهم که چرا کسب و کارها به مشاور سئو نیاز دارند.
منظور از مشاوره سئو چیست؟
مشاوره سئو به خدمات (یا مجموعهای از خدمات) گفته میشود که از طرف متخصصین سئو یا آژانسهای فعال در حوزه سئو به کسب و کارهای آنلاین ارائه میگردد. اگر برند شما به پتانسیل ترافیک ورودی ارگانیک آنلاین خود دست پیدا نکرده است، زمان آن رسیده که یک مشاور سئو حرفهای برای کسب و کار خود استخدام کنید.
وقتی حرف از مشاوره سئو در میان باشد، کسب و کارها به دنبال مجموعهای از راهنماییها و خدمات سئو میگردند که بتواند صفحات سایت آنها را در رقابت کسب رتبه بندی در موتورهای جستجو به پیروزی برساند و ترافیک بیشتری را برا آنها به ارمغان بیاورد. خدماتی که از یک مشاور سئو انتظار میرود بسیار وسیع است و شامل تحقیق کلمه کلیدی، تدوین استراتژی سئو، تجزیه و تحلیل دادهها، دریافت توصیههایی برای بهبود سرعت سایت و … میباشد.
مشاور سئو حرفهای کیست؟
اکنون میدانیم که منظور از مشاوره سئو چیست. اما مشاورین سئو چه افرادی هستند؟
مشاوره سئو شخصی است که در بهینه سازی وبسایتها برای موتور جستجو خبره باشد. شاید شما یا تیم دیجیتال مارکتینگتان درک درستی از چیستی سئو و استراتژیهای آن نداشته باشید و تنها توانایی انجام و پیاده سازی تسکهای سئو بر روی وبسایت را داشته باشید.
یک مشاور سئو میتواند در زمینههای مختلفی به شما کمک کند تا بهینه سازی سایت خود را پیش ببرید، ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید و صفحات سایت خود را در رتبههای برتر موتور جستجو قرار دهید. زمینههایی که یک مشاور سئو میتواند در آنها به شما کمک کند شامل موارد زیر میباشد:
- سئو تکنیکال سایت
- سئو داخلی سایت
- سئو خارجی و بهبود پروفایل بکلینک
- آموزش کار با ابزارهای سئو
- تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژیهای موضوعی
- بینش توسعه وبسایت
- تولید و بهینه محتوای سایت و کپی رایتینگ
- پردازش زبان طبیعی
- بهینه سازی نرخ تبدیل
- افزایش فروش
به عبارتی یک مشاور سئو حرفهای باید تجربه و مهارتهای بالایی در تمام جنبههای بهینه سازی موتورهای جستجو داشته باشد. با سپردن مسئولیتهای سئو سایت به یک متخصص سئو میتوانید موفقیت استراتژی سئو سایت خود را به لطف تجربه و دانش بالای او تضمین کنید.
اهمیت داشتن مشاور سئو برای کسب و کارها
89 درصد از بازاریابان اذعان داشتهاند که استراتژی سئو برای کسب و کارها موفقیت آمیز بوده است و یک متخصص سئو میتواند به کسب و کارها در رسیدن به اهداف آنلاینشان کمک کند. اگر هنوز نمیدانید که چرا باید یک مشاور و متخصص سئو برای کسب و کار خود استخدام کنید این بخش را کامل مطالعه فرمایید تا دلایل داشتن یک مشاور سئو حرفهای را به شما توضیح دهم.
1-زمان بیشتری را برای رسیدن به امورات بیزینس خود خواهید داشت
شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید به صورت روزانه بیزنس خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی پیش میرود. اگر علاوه بر مسئولیتهای خود بخواهید یک کمپین سئو را نیز در دست بگیرید و آن را پیش ببرید ممکن است که تمرکز شما را از اداره کسب و کار دور کند.
در صورت استفاده از خدمات مشاوره سئو میتوانید تمرکز خود را بر روی کنترل و هدایت کسب و کارتان بگذارید و دیگر لازم نیست نگرانی بابت پیاده سازی و اجرای کمپینهای سئو سایت خود داشته باشد.
2-شما یا تیمتان تجربه کافی در مورد سئو نداشته باشید
از آنجایی که سئو یک فرآیند پیچیده و تخصصی است این احتمال وجود خواهد داشت که اطلاعات کافی در مورد بهینه سازی سایت، در دست نداشته باشید. فرآیند سئو یک استراتژی بازاریابی پیچیده است که مباحث تخصصی زیادی دارد. اگر تجربه لازم و کافی در زمینه سئو نداشته باشید، یادگیری و پیاده سازی صحیح آن میتواند بسیار زمانبر باشد.
در صورتی که از یک مشاور سئو در کنار خود بهره ببرید میتوانید از تجارب و دانش او برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید و با سرعت بیشتری به سمت اهداف مارکتینگ خود قدم بردارید.
3-نداشتن زمان کافی برای دنبال کردن ترندهای روز سئو
الگوریتمهای موتور جستجو گوگل به صورت روزانه در حال تغییر میباشند و برای اینکه از این تغییرات قافل نشوید باید به صورت روزانه آنها را دنبال نمایید. اما دنبال کردن این تغییرات و آشنایی و مسلط شدن با تکنیکهای جدید سئو در گرو صرف زمان زیاد و کسب تجربه در پیاده سازی این تکنیکها میباشد.
یک مشاور و متخصص سئو این تغییرات را زیر نظر میگیرد و تاثیر آنها را در رتبه بندی صفحات سایت بررسی میکند. به همین دلیل است که مشاورین سئو به تغییرات به وجود آمده در الگوریتمهای سئو آشنا هستند و دانش و معلومات خود را با این تغییرات به روز میکنند.
4-استفاده از ابزارهای سئو دقیق و حرفهای
بدون استفاده از ابزارهای سئو حرفهای، تدوین و پیاده سازی یک استراتژی سئو میتواند بسیار زمانبر و حتی غیر ممکن به نظر برسد. شاید شما و تیم مارکتینگتان تجربه لازم کار با ابزارهای سئو را نداشته باشید. در ضمن بسیاری از این ابزارها از قیمتهای بسیار بالایی برخوردار هستند و احتمالا دسترسی به تمامی آنها خارج از توان و بودجه مورد شما باشد.
مشاور سئو حرفهای تمامی این ابزارها را از قبل آماده و خریداری کرده است و توانایی و تجربه کار با هر یک از آنها را دارا میباشد. استخدام یک مشاور در زمینه سئو میتواند به شما امکان دسترسی و کمک گرفتن از این ابزارهای سئو را بدهد.
5-رفع ارورها و جریمههای گوگل
مطمئنا هیچ کسب و کاری دوست ندارد که با ارورها و به خصوص جریمههای موتور جستجو روبرو شود. اما در صورتی که سایت شما از طرف گوگل جریمه شود، رفع آن میتواند بسیار سخت و زمانبر باشد و تاثیرات منفی بسیار عظیمی بر روی کسب و کار شما بگذارد.
مشاورین سئو با داشتن تجربه چندین ساله در زمینه سئو و پیاده سازی آن در انواع وبسایتها، توانایی و دانش رفع انواع ارورها و جریمههایی که از سمت گوگل بر روی سایتها اعمال میشوند را دارا هستند.
چه نوع کسب و کارهایی به مشاور سئو نیاز دارند
تقریبا هر کسب و کاری که در فضای آنلاین فعالیت میکند به یک مشاور سئو نیاز دارد. اما این نیاز در کسب و کارهای کوچک بیشتر احساس میشود. بیزینسها و شرکتهای بزرگی که حضور آنلاین برایشان بسیار مهم میباشد از تیم مارکتینگ قدرتمند و با تجربهای جهت پیشبرد اهداف خود استفاده میکنند.
اغلب کسب و کارهای نوپا و استارتآپها توان استخدام چنین تیمهای بازاریابی ندارند. چنین کسب و کارهایی در تلاش هستند که سئو سایتشان را شخصا انجام دهند یا آن را به دست افرادی که از تجربه بهینه سازی وبسایت کمتر و صرفا در انجام و پیاده سازی تسکهای سئو تجربه دارند، بسپارند.
این نوع از کسب و کارها با استخدام یک مشاور سئو و بهره گیری از مشورتها، راهنماییها و استراتژیهای سئو مشاور خود، توانایی رقابت با سایر برندها و کسب و کارهای مشابه را در فضای وب بدست خواهند آورد.
نکات مهم در هنگام استخدام مشاور سئو
قبل از استخدام مشاور و متخصص سئو میبایست یک سری نکات را در مورد این اشخاص بررسی کنید و به چنین سوالاتی در مورد آنها پاسخ دهید:
1-میزان تخصص آنها در حوزه سئو در چه حد میباشد؟
مشاورین سئو باید از بالاترین میزان درک و دانش در حوزه سئو برخوردار باشند. یک مشاور حرفهای باید با تمامی جنبههایی که میتواند بر روی وبسایت شما اثرگذار باشند، آشنایی کاملی داشته باشد.
برخی از آژانسها و شرکتهای فعال در زمینه سئو نیز به مشتریان خود مشاوره سئو میدهند. اما قبل از اینکه از مشاوره این شرکتها استفاده کنید، تحقیقات لازم را در مورد مشاور سئو آنها انجام دهید. گاها دیده میشود که این آژانسها یکی از اعضای تیم خود را به عنوان مشاور سئو به کسب و کارها معرفی میکنند. این افراد معمولا با مفاهیم سئو آشنایی کاملی دارند، اما درک درست و کاملی برای تدوین یک استراتژی سئو ندارند.
2-چه نمونه کارهایی دارند؟
یک مشاور میبایست دانش نظری بالایی در جنبههای مختلف سئو داشته باشد. این شرط لازمه تبدیل شدن او به یک مشاور حرفهای است، اما کافی نیست. شخص مورد نظر شما باید علاوه بر دانش تئوری، تواناییهای عملی بالایی نیز داشته باشید. به همین دلیل همیشه نمونه کارهای مشاورین سئو خود را بررسی کنید و ببنید که در چه حوزههایی و بر روی چه نوع سایتهایی سابقه کار داشتهاند.
3-نتایج بدست آمده توسط آنها به چه شکل بوده است؟
تحقیق و بررسی کنید و نتایجی که آنها برای وبسایت مشتریان خود بدست آوردهاند را با هم مقایسه کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که یک سایت نمیتواند در تمامی کلمات کلیدی حوزه کاری خود در رتبه اول قرار بگیرد، از طرفی تغییرات الگوریتمهای گوگل باعث بروز نوساناتی در رتبه بندیهای صفحات سایتها خواهد داشت.
با این وجود بررسی کنید و ببینید که نمونه کارهای آنها در چه کلمات کلیدی به صورت قرص و محکم در جایگاه اول قرار گرفتهاند.
4-چه کلمات کلیدی را به کسب و کار شما پیشنهاد میدهند؟
برای اینکه بتوانید یک مشاور مناسب و حرفهای را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید، میبایست به پایه و اساس سئو آشنا باشید. به شما توصیه میکنم که اطلاعات خود را در مورد کلمات کلیدی و روشهای تحقیق کلمه کلیدی افزایش دهید و در زمان استخدام مشاور سئو از آنها درخواست کنید که یک سری کلمه کلیدی برای کسب و کار شما پیشنهاد دهند.
برخی از سئوکارها کلمات کلیدی را پیشنهاد میدهند که میزان جستجوی بسیار پایینی را دارند و کسب رتبه بندی در آنها برای شما فایدهای نخواهد داشت. قبل از شروع همکاری از میزان کلیک کلمات کلیدی و ارزش آنها برای کسب و کار خود با خبر شوید تا بهترین نرخ بازگشت سرمایه را بدست بیاورید.
نتیجه گیری
امیدوارم که با مطالعه این مقاله با مفهوم مشاوره سئو و اهمیت استخدام یک مشاور سئو حرفهای توسط کسب و کارها به خوبی آشنا شده باشید. همانطور که در این مقاله ذکر کردم، مشاور سئو فردی است که در جنبههای مختلف سئو توانایی و تخصص بسیار بالایی داشته باشد و توانایی چیدن استراتژی مناسب و هدایت تیم بهینه سازی یک کسب و کار را داشته باشد.
در صورتی که برای کسب و کار خود به دنبال استخدام یک مشاور سئو هستید، میتوانید از خدمات مشاوره سئو سید پویا کاظمیان بهره ببرید. کافیست که از طریق راههای ارتباطی قرار داده شده در این وبسایت با من ارتباط برقرار کنید و مشاورههای لازم در جهت پرتاب سایت خود به رتبههای برتر گوگل را بدست بیاورید.