خانه > خدمات سئو سایت > خدمات سئو سایت فروشگاهی
خدمات سئو وب سایت فروشگاه آنلاین (Ecommerce)
برای بیشتر دیده شدن وبسایت فروشگاهی شما توسط مشتریان، باید از خدمات سئو فروشگاهی استفاده نمایید. با بیشتر دیده شدن و افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت شما، فروشتان افزایش پیدا خواهد کرد. با استفاده از خدمات سئو وبسابت فروشگاهی من میتوانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتریان بیشتری قرار دهید و ترافیک ارگانیک وبسایتتان را بالا ببرید.
سفارش خدمات سئو فروشگاه آنلاین
از طریق فرم زیر درخواست خود را برای من ارسال کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس برقرار کنم.
جزئیات خدمات سئو وبسایت فروشگاهی
ایجاد ساختار بهینه شده در سایت
تحقیق کلمه کلیدی
بهینه سازی داخلی صفحات
استفاده از اسکیمای محصول
بهبود سرعت لود صفحات سایت
گزارش عملکرد ماهیانه
خدمات سئو وبسایت فروشگاهی چیست؟
خدمات سئو وبسایت فروشگاهی بخشی از خدمات سئو است که بر روی بهینه سازی سایتهای فروشگاهی متمرکز است. سئو سایت فروشگاهی، یک استراتژی ارزان قیمت برای نمایش محصولات در SERP گوگل و جذب ترافیک بیشتر به وبسایت است. هر چقدر رتبه بندی صفحات سایت در صفحه نتایج گوگل بالاتر باشد، شانس آنها برای دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر خواهد شد. سئو به سایتهای فروشگاهی کمک میکند تا رتبه بندی صفحات خود را بهبود ببخشند.
چرا باید فروشگاه آنلاین خود را سئو کنید؟
سئو یک ضرورت برای هر وبسایتهای فروشگاهی است. محصولات و خدمات شما برای دیده شدن باید بالاتر از رقبا رتبه بندی شوند. استفاده از سئو مخصوص وبسایتهای فروشگاهی، به بهبود رتبه بندی و افزایش ترافیک ارگانیک کمک میکند.
اکثر کاربران قبل از خرید یک محصول، از گوگل برای بدست آوردن اطلاعات و مقایسه محصول مورد نیاز خود استفاده میکنند. با قرار گرفتن در نتایج چنین جستجوهایی و ارائه محتوای ارزشمند به کاربران، میتوانید آنها را به سمت محصولات خود هدایت کنید و فروشتان را افزایش دهید.
در ادامه در مورد دلایل استفاده از سئو برای سایتهای فروشگاهی بیشتر توضیح خواهم داد:
1-به سایتتان کمک میکند تا توسط مشتریهای زیادتری پیدا شود
داشتن سایت فروشگاهی بدون سئو و بهینه سازی، مانند دور ریختن پول میماند. کافیست به ابزار analytics گوگل یک سری بزنید و مشاهده کنید که بخش عمده ترافیک ورودی وبسایت شما از کجا بدست آمده است. مطمئنا ترافیک ارگانیک اصلیترین منبع برای دریافت بازدید کننده بوده است.
با توجه به تغییر و تحولاتی که در سالهای اخیر بر روی تکنولوژی به وجود آمده است، نحوه خرید محصولات توسط مشتریان نیز تغییر کرده است.
امروزه جستجو گوگل به عنوان بخش جدایی ناپذیری از روند تصمیم گیری مشتریان برای خرید محصولات به شمار میآید.
طبق تحقیقات صورت گرفته و آمار بدست آمده 89 درصد مصرف کنندگان از موتورهای جستجو برای دریافت اطلاعات در مورد محصول یا خدمات مورد نظر خود استفاده میکنند.
به همین دلیل اگر فرآیند سئو سایت فروشگاهی خود را نادیده بگیرید به این معنی خواهد بود که در معرض دید مشتریان قرار نخواهید گرفت و در تصمیمگیری برای خرید آنها نیز جایگاهی نخواهید داشت. در چنین شرایطی مشتریهای بسیار اندکی با کسب و کار شما آشنا خواهند شد و سهم بسیار کوچکی از بازار را به خود اختصاص میدهید.
2-سئو یک استراتژی مقرون به صرفه است
سئو یکی از مقرون به صرفهترین استراتژیهای مارکتینگ است زیرا کاربرهایی را هدف قرار میدهد که فعالانه و به شکل آنلاین، به دنبال محصولات و خدمات شما هستند. ماهیت SEO به صورتی است که به فروشگاههای آنلاین کمک میکند تا در هزینههای خود صرفهجویی کنند.
حوزههایی که دارای رقابت بسیار بالایی هستند، هزینه تبلیغات کلیکی میتواند مبالغ بسیار سنگینی را به بار بیاورد. در صورت استفاده از بنرهای تبلیغاتی نیز هزینه زیادی باید صرف کنید. اما اگر منابع مالی شما محدود باشد، بهینه سازی سایت میتواند باعث نجات کسب و کارتان شود و فروش و سود خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.
3-سئو نتایج طولانی مدتی را به همراه میآورد
استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سفید میتواند برای شما مخاطب جدید بسازد. هر بار که بازدیدکنندهای محتواهای شما را میخواند، یک عضو جدید برای مخاطبان خود پیدا میکنید. هرچه محتوا صفحات وبسایت دارای کیفیت بهتری باشند، ترافیک ورودی بیشتری کسب میکنید و در نتیجه مخاطبان جدید بیشتری به دست خواهید آورد.
عمر مفید سئو خیلی بیشتر از چند روز و چند هفته هست. برخلاف تبلیغات پولی که اگر آن را شارژ نکنید، ترافیک سایت شما کاهش چشمگیری پیدا میکند، سئو عملکرد کاملا متفاوتی دارد. سئو همواره به کار خود ادامه میدهد و در طول روز و شب برای شما ترافیک ارگانیک حاصل میکند.
مراحل سئو فروشگاه آنلاین
برای بهینه سازی وبسایتهای فروشگاهی باید استراتژی مشخصی وجود داشته باشد و با توجه به آن و مرحله به مرحله پیش رفت. در زیر مهمترین و اصلیترین مراحلی که در خدمات بهینه سازی آنلاین شاپ من قرار دارند را برای شما معرفی کردهام:
1-تحقیق کلمات کلیدی
اولین گام در هر پروژه سئو، تحقیق کلمات کلیدی و مشخص کردن موجودیتهای مرتبط هر وبسایت است. کلمات و عبارات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران با استفاده از آنها به دنبال محصولات و خدمات شما میگردند. پیدا کردن و دانستن کلمات کلیدی به کسب و کارها کمک میکند تا نیاز مخطبهای خود را درک کرده و استراتژی محتوایی کاملی را تدوین کنند.
علاوه بر آن باید تمامی موجودیتهای مرتبط با وبسایت و روابط بین آنها و ویژگیهای هر یک از آنها پیدا شود. در این صورت تخصص شما را به گوگل نمایش داده میشود که در نهایت منجر به بهبود رتبه بندی صفحات وبسایتتان میشود.
2-تدوین تقویم محتوایی برای وبلاگ سایت
با در دست داشتن کلمات و عبارات کلیدی و انتیتیهایی که بدست آمدهاند، میتوان تقویم محتوایی وبسایت را ایجاد کرد. داشتن یک وبلاگ به هر سایت فروشگاهی کمک میکند تا ترافیک مرتبطی را جذب نماید و آنها را به مشتری تبدیل کند.
محتواها، عنوانها و هدینگهای مورد نیاز باید به شکلی انتخاب شوند که به تمامی سوالات کاربران و نیازهای آنها جواب دهند. تولید و انتشار یک محتوای بی ربط میتواند باعث تقلیل کیفیت کل محتواهای سایت شود. از همین رو این مرحله یکی از مهمترین مراحل سئو سایت فروشگاهی است.
3-ایجاد ساختار مشخص و معنایی در سایت
ساختار بین صفحههای وبسایت باید به شکلی طراحی شود که کاربران بتواند با کمترین کلیک ممکن به صفحات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، بین صفحات وبسایت شما باید یک ارتباط معنایی وجود داشته باشد. وجود چنین ارتباطی در ساختار صفحات سایت به تقویت رتبه بندی تمام صفحات وبسایت کمک خواهد کرد.
با استفاده از خدمات سئو سایت فروشگاهی من، ساختار صفحات سایت شما بازبینی میشود و اصلاحات مورد نیاز بر روی آن اعمال میشود.
4-انجام سئو داخلی صفحات
یکی از ترفندهای تاثیرگذار بر افزایش ترافیک و فروش وبسایت، پیاده سازی سئو داخلی بر روی صفحات وبسایت است. با استفاده از خدمات سئو فروشگاهی، صفحات سایت شما بر اساس هدف کاربر از جستجو بهینه سازی میشوند. سئو داخلی به موتورهای جستجو کمک میکند تا صفحات وبسایت را برای کلمات و عبارات مدنظر شما رتبه بندی نمایند.
با استفاده از سئو درون صفحه در بین موتورهای جستجو و کاربران به عنوان یک منبع تخصص، معتبر و قابل اعتماد شناخته میشوید. گوگل از فاکتور E-A-T به عنوان یک عامل وزن دهنده سایتها نام برده است که نقش مهمی در الگوریتمهای جستجو آن دارد.
تمرکز سئو داخلی وبسایتهای فروشگاهی بر بهینه سازی صفحات وبسایت بر روی کلمات کلیدی و موجودیتها، بهبود ناوبری وبسایت، بهینه سازی تگهای عنوان، بهینه سازی تگ توضیحات متا و بهینه سازی تصاویر، میباشد.
5-انجام سئو تکنیکال
وبسایتهای فروشگاهی مانند هر وبسایت دیگری به سئو تکنیکال نیازمند هستند. با استفاده از خدمات سئو فروشگاهی من، نقشه سایت بهینه شدهای برای وبسایتتان ایجاد میشود، فایل Robots.txt وبسایتتان بهینه سازی میگردد، از اسکیمای Product در صفحات محصول استفاده خواهد شد، در صورت لزوم سرعت لود صفحات سایت افزاش مییابد و در کل تمام الزامات موتور جستجو در وبسایت شما پیاده سازی میگردد.
6-تدوین استراتژی ایجاد بکلینک
کسب بکلینکهای با کیفیت از وبسایتهای مرتبط، تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه بندی صفحات وبسایت دارد. با استفاده از خدمات بهینه سازی وبسایت فروشگاهی من، به استراتژی قدرتمندی برای ایجاد بکلینک و کمپینهای ریپورتاژ بدست خواهید آورد که به قرار گرفتن صفحات وبسایت شما در رتبههای برتر موتور جستجو کمک خواهد کرد.
سوالات متداول خدمات سئو سایت فروشگاهی
سئو Ecommerce یک نوع بهینه سازی موتور جستجو است که بر روی فروشگاههای آنلاین پیاده سازی میشود. نوشتن توضیحات کامل با کلمات کلیدی مرتبط در صفحات محصول نمونهای از این نوع بهینه سازی است. کسب بکلینک از وبسایتهای مرتبط نیز میتواند به بهبود رتبه بندی کمک کند.
خدمات سئو فروشگاهی به خدماتی گفته میشود که به صورت حرفهای و تخصصی فروشگاههای آنلاین را بهینه سازی میکند. این نوع از خدمات در مقایسه با سئو کلاسیک بر روی تاکتیکهای خاص جهت قرار دادن محصولات در معرض دید مشتریان تمرکز دارد و از تکنیکهایی مانند بهینه سازی محصولات و قرار دادن اسکیمای محصول در این صفحات بهره میبرد.
فرقی نمیکند که شما صاحب چه نوع کسب و کاری هستید، در صورتی که یک وبسایت فروشگاه اینترنتی را میگردانید برای برندسازی و دیده شدن محصولات خود به SEO نیاز خواهید داشت. بنابراین تمامی سایتهای فروشگاهی برای بیشتر دیده شدن و افزایش فروش به سئو نیاز دارند.
میزان هزینه SEO وبسایت فروشگاهی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله تعداد کلمات کلیدی مورد نظر، چشم انداز رقابتی، و میزان تلاشی که برای بهینه سازی هر صفحه برای گرفتن رتبه بندی نیاز دارید، وابسطه است.
تعیین میزان هزینه دقیق برای سئو کار آسانی نیست، زیرا با تعداد منابعی که اختصاص میدهید و هدف و جایگاهی که به دنبال آن هستید، رابطه مستقیمی دارد.
شما هم میتوانید با یاد گرفتن SEO و پیاده سازی نکات مربوط به آن، وبسایت خود را تا حدودی بهینه سازی کنید. ولی این نکته را به یاد داشته باشید که یک متخصص یا مشاور سئو فروشگاهی تجربه بسیار زیادی در این زمینه دارد و میتواند نکاتی بسیار بیشتری را برای رتبه بندی وبسایت در اختیار شما قرار دهد.
سئو سایتهای فروشگاهی نیز مانند سئو تمامی سایتها چندین ماه طول خواهد کشید. اکثر مواقع برای دیدن نتایج باید حداقل بین 3 تا 6 ماه باید صبر کرد تا نتایجی مانند افزایش رتبه بندی و قرار گرفتن در صفحه اول SERP را مشاهده کنید. زمان مورد نیاز به میزان بودجه ماهیانه و سختی کلمات کلیدی بستگی دارد.
برای رسیدن به موفقیت در سایتهای فروشگاهی، سئو و بهینه سازی صفحات محصول بسیار مهم است. بسته به صنعتی که در آن فعالیت میکنید، تاکتیکهای مختلف و استراتژیهای سئو متفاوتی بر روی سایت شما پیاده سازی خواهد شد.
مثلا در بعضی از صنایع شماره و مدل محصولات برای سایت ترافیک ارگانیک تولید میکند، اما در برخی دیگر از صنایع برند محصول یا سایر ویژگیهای آن جستجو خواهد شد. من در ابتدا کلمات کلیدی مورد نیاز صفحات محصول شما را مشخص خواهم کرد و سپس با توجه به آن استراتژی متناسب با آن را پیاده سازی میکنم.
وردپرس محبوبترین CMS موجود در دنیا است که سایتهای مختلفی از جمله فروشگاههای آنلاین را با استفاده از آن طراحی و توسعه میدهند. تمام سایتهای وردپرسی برای دیده شدن در رتبههای برتر نیاز به سئو دارند. تمام فروشگاههای آنلاینی که با استفاده از وردپرس ایجاد شدهاند نیز برای دیده شدن و فروش محصولات خود به خدمات سئو فروشگاهی حرفهای نیاز خواهند داشت.