خلق محتوای عالی به کسب و کار شما کمک میکند تا حضور آنلاین قدرتمندی داشته باشد، همچنین داشتن محتوای با کیفیت از موثرترین راههای ارتقاء کسب و کارهای آنلاین است. البته نوشتن یک محتوای فوقالعاده بعضا کاری سخت و دشوار است.
وبلاگ نویسی یک راه عالی برای برقراری ارتباط و آموزش مخاطبان و مشتریان است. در صورتی که وبسایت شما از یک وبلاگ قوی برخوردار باشد، مزایای زیادی از جمله کسب ترافیک ارگانیک بیشتر، ایجاد محتوای تبلیغاتی مورد نیاز شبکههای اجتماعیتان، ایجاد آموزش حول محصولات خود و شانس برقراری ارتباط با مخاطبها و آشنا شدن با نیازهای آنها را در اختیارتان میگذارد.
اگر به دنبال تبدیل شدن به رهبر بازار خود هستید و میخواهید سهم بیشتری از بازار را در حوزه کاری خود بدست بیاورید، باید به بازاریابی محتوایی و به خصوص وبلاگ نویسی توجه ویژهای داشته باشید.
در این پست میخواهم به شما هر آنچه در مورد محتوای یک پست وبلاگ باید بدانید را توضیح دهم و راهنمای قدم به قدمی برای نوشتن پست وبلاگ در اختیارتان قرار دهم. با من در این مقاله همراه باشید تا با نکات مهم و کاربردی وبلاگ نویسی آشنا شوید.
پست وبلاگ چیست؟
پست وبلاگی (Blog Post) به هر نوع محتوایی از جمله مقالات، اخبار یا راهنماهایی که بر روی وبلاگ سایت خود منتشر میکنید گفته میشود. پستهای وبلاگ بر روی یک موضوع به خصوص تمرکز دارند و سعی میکنند اطلاعات مورد نیاز کاربران حول آن موضوع را در اختیارشان قرار دهد. همچنین هر پست وبلاگ میتواند بین 600 تا بیش از 3000 کلمه طول داشته باشد. پستهای وبلاگ علاوه بر داشتن محتوای متنی، از محتوای تصویری، ویدیویی و پادکست نیز برخوردار میباشند.
پست وبلاگ برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد؟
امروزه فرآیند بازاریابی محتوایی به عنوان یکی از ستونهای اصلی بازاریابی دیجیتالی شناخته میشود. همانطور که میدانید یکی از موثرترین روشهای بازاریابی محتوایی داشتن وبلاگ حرفهای است. داشتن استراتژی مناسب و انتشار محتوای با کیفیت میتواند به کسب و کارها کمک قابل توجهای کند و مزیتهای زیادی را برایشان ایجاد نماید.
- وبلاگ به سایت شما کمک میکند تا ترافیک ارگانیک و بازدیدکنندههای بیشتری را کسب کند. با تولید محتوای مرتبط با حوزه کاری خود و انتشار آن در وبلاگتان میتوانید به مخاطبهای بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید.
- پستهای وبلاگ نه تنها میتوانند برای سایت شما بازدیدکننده به همراه داشته باشند، بلکه در صورت قرار دادن CTA مناسب میتوانید بخشی از بازدید کنندهها را نیز به مشتری تبدیل کنند.
- پستهای وبلاگ میتوانند در سوشال مارکتینگ به کمکتان بیایند. شما میتوانید از محتوای پستهای وبلاگتان در تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی کمک بگیرید. در ضمن اگر محتوای پست وبلاگتان قابل
- اشتراک گذاری باشد، مخاطبان و بازدیدکنندگان شما آنها را در حسابهای اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت و افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا خواهند شد.
- یکی از ویژگیهای داشتن وبلاگ این است که نتایج بلند مدتی را برای شما به همراه خواهد داشت. در صورت تولید محتوای همیشه سبز و با کیفیت، میتوانید تا مدتها از نتیجه آن بهره ببرید.
- وبلاگ نویسی در لینک سازی به شما کمک بزرگی خواهد کرد. لینکهای داخلی و بکلینکها در میان 200 فاکتور تاثیرگذار در سئو سایت میباشند. با داشتن وبلاگ قوی و محتواهای مرتبط میتوانید لینک سازی و سئو سایتتان را بهبود ببخشید.
ساختار پست وبلاگ استاندارد به چه صورت است؟
نمیتوان ساختار کاملا استاندارد و مشخصی را برای طراحی پستهای وبلاگ در نظر گرفت. ساختار این صفحات با توجه به خلاقیت به کار گرفته شده و طراحی صفحات پست وبلاگ در سایتهای مختلف، متفاوت میباشد. اما در هر صفحه پست وبلاگ باید از یک سری عناصر استفاده کرد که در زیر آنها را برای شما مشخص کردهام:
- تصویر شاخص
- عنوان محتوا
- مقدمه
- بدنه اصلی محتوا (شامل تگهای هدینگ، توضیحات و تصاویر)
- نتیجه گیری
این موارد المانهای اصلی هستند که در صفحه پست وبلاگ میبایست قرار بگیرند و حضور آنها تقریبا الزامی است. عناصر دیگری مانند چکیده محتوا، فهرست راهنما، بخش نظرات، پستهای مشابه، دکمههای اشتراک گذاری، آخرین مطالب و سایر عناصری که بر حسب نیاز و خلاقیت خود برای بهبود تجربه کاربری و رفع نیاز کاربران در نظر گرفتهاید را میتوانید در صفحه پست وبلاگ قرار دهید.
چگونه از وبلاگ نویسی درآمد کسب کنیم؟
اگر نتوانید از وبلاگ نویسی درآمد مناسبی کسب کنید، مطمئنا انگیزهای برای تولید محتوای با کیفیت نخواهید داشت. راههای مختلفی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید از وبلاگ نویسی درآمد کسب کنید:
- اولین راه این است که یک وبلاگ پر بازدید راه اندازی کنید و برای آن تبلیغات دریافت کنید.
- سیستم عضویت پولی برای وبلاگ خود در نظر بگیرید. این کار در صورتی عملی خواهد بود که کیفیت محتوای شما بسیار بالا باشد (مشابه کاری که سایت متمم انجام میدهد).
- نوشتن و انتشار پست اسپانسری و ریپورتاژ راه دیگری است که به شما کمک میکند از طریق وبلاگتان درآمد کسب کنید.
- راه دیگر این است که در زمینه تولید محتوا خبره شوید و به صورت فریلنسری یا استخدام شدن در یک شرکت، به عنوان کارشناس تولید محتوا مشغول به کار شوید.
نحوه نوشتن پست وبلاگ
حالا که با پست وبلاگ و اهمیت آن آشنا شدیم نوبت به آموزش نحوه نوشتن پستهای وبلاگی میرسد. در این بخش از راهنمای نوشتن محتوای وبلاگ سعی کردم تا طبق تجربه شخصی و استفاده از تجربیات بلاگرها و سایتهای معتبر در زمینه آموزش تولید محتوا، این راهنمای نوشتن پست بلاگ را به صورت مرحله به مرحله در اختیارتان بگذارم.
1-شناخت نیاز و علاقهمندی مخاطبها
همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که شما فقط و فقط باید برای مخاطبانتان بنویسید. پس قبل از اینکه شروع به نوشتن پست برای وبلاگ خود کنید، باید درک درست و واضحی از مخاطبین خود بدست بیاورید.
برای اینکه درک درستی از مخاطبان خود داشته باشید باید پرسونای دقیقی از آنها رسم کنید. پرسونای مخاطب به شما اعلام میکند که آنها چه نیازهایی دارند و به چه چیزهایی علاقهمند هستند.
برای مثال اگر دارای یک وبلاگ در زمینه سوشال مارکتینگ هستید و مخاطبان شما همگی نوجوان و جوان میباشند، لازم نیست در مورد نحوه ثبت نام در اینستاگرام توضیح دهید، اکثر مخاطبان شما نحوه انجام این کار را به خوبی میدانند.
در عوض بهتر است که در مورد انواع پستهایی که میتوانند در اینستاگرام به اشتراک بگذارند یا نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به آنها آموزش دهید.
2-پیدا کردن موضوع برای پستها
در صورتی که میخواهید یک وبلاگ حرفهای داشته باشید و از مزایای آن استفاده نمایید نمیتوانید بشینید پشت لپتاپتان و شروع به نوشتن هر موضوعی که دلتان خواست کنید.
قبل از اینکه دست به تولید محتوای پست وبلاگ بزنید، باید موضوعات مرتبطی که برای مخاطبان شما ارزشمند هستند و به دنبال آن میگردند را پیدا کنید. تنها در صورت انتخاب موضوع مناسب است که میتوانید ترافیک مناسب و هدفمندی را برای سایت خود بدست بیاورید.
3-رقبای خود را بررسی کنید
اگر میخواهید برای پست وبلاگ خود یک منبع جهت الهام گرفتن داشته باشید، چه کاری بهتر از بررسی پستهای موفق رقبا وجود دارد؟
مطمئنا ارزشش را خواهد داشت تا زمانی را به پیدا کردن و بررسی محتواهای رقبای موجود خود اختصاص دهید. شاید در نگاه اول فکر کنید که محتوای رقیبانتان کاملا بینقص است و شانسی برای رقابت با آنها نداشته باشید. اما نگران نباشید.
هرچه بیشتر تحقیق کنید و اطلاعات بیشتری بدست بیاورید نکاتی را پیدا خواهید کرد که رقیبانتان اشارهای به آن نداشتهاند. توصیه میکنم که موضوع مورد نظر خود را به زبانهای دیگری نیز جستجو کنید و نتایج بدست آمده را جهت کسب اطلاعات کاملتر بررسی کنید.
4-پیدا کردن یک یا چند منبع با کیفیت
هیچ محتوا نویسی نمیتواند ادعا کند که بدون داشتن یک منبع، در تمامی زمینهها و حوزههای کاری توانایی تولید محتوای با کیفیت دارد. برای ایجاد یک پست وبلاگ تخصصی و با کیفیت لازم است که حداقل به یک منبع موثق که آمار و جزئیات مربوط به آن موضوع را در خود داشته باشد، دسترسی داشته باشید.
برای رسیدن به جزئیات و اطلاعات کامل حول یک موضوع، یک راه این است که زمان زیادی را صرف تحقیق و آزمایش برای رسیدن به چنین دادههایی صرف کنید. راه دیگر این است که از یک منبع استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک منبع یا چند منبع مختلف برای محتوای خود، به آنها اشاره کنید.
5-یادداشت نکات و موضوعاتی که باید به آن اشاره کنید
بهتون توصیه میکنم که در هنگام بررسی رقبا یا پیدا کردن منابع با کیفیت، یک دفترچه یادداشت یا یک فایل ورد آماده کنید و تمام نکات و موضوعاتی که به نظرتان جالب و مفید میآید را یادداشت نمایید. این کار یک راه عالی برای یافتن نکات اضافی است که رقبای شما به آن اشاره نکردهاند و با قرار دادن آنها در محتوای خود میتوانید پست وبلاگتان را از محتواهای رقبا متمایز کنید.
6-نوشتن عنوانی که کاربران را مجاب به کلیک کند
عنوان محتوا همان متن آبی رنگی است که در صفحه نتایج موتور جستجو قرار دارد و قابل کلیک کردن نیز میباشد. در اصل عنوان اولین تجربه جستجوگر با محتوای پست وبلاگ شما است. اگر نتوانید با استفاده از عنوانی که نوشتهاید کاربران را متقاعد کنید که بر روی صفحه شما کلیک کنند، پست وبلاگ شما دیده نخواهد شد. از عنوانی استفاده کنید که محتوای شما را به بهترین شکل ممکن توصیف کند.
7-مقدمهای بنویسید که کاربرانتان را در صفحه نگه دارد
پس از اینکه جستجوگران بر روی عنوان صفحه سایت شما کلیک کردند و وارد پست وبلاگ شما شدند، میبایست با استفاده از مقدمه آنها را مجاب کنید که در صفحه باقی بمانند و بقیه محتوای شما را مطالعه نمایند. در صورتی که از مقدمهای خسته کننده و معمولی استفاده نمایید، این امکان وجود خواهد داشت که بازدید کنندگان خود را در همان ابتدا از دست بدهید.
نوشتن مقدمه معمولا کمی دشوار به نظر میرسد. نوشتن محتوا برای متنی که ننوشتهاید میتواند سخت و طاقت فرسا باشد. به همین دلیل پیشنهاد میکنم که ابتدا محتوا پست وبلاگ خود را به صورت کامل بنویسید و سپس با توجه به آن یک محتوا آماده کنید و به بازدیدکنندهها بگویید که در ادامه قرار است با چه چیزی روبرو شوند و برای حل مشکل آنها چه راه حلهایی درنظر گرفتهاید.
8-پیش نویس محتوای پست وبلاگ
برای اینکه محتوای پست وبلاگ شما تا حد ممکن عالی به نظر برسد، ابتدا یک نسخه پیش نویس شده از آن بنویسید و سپس دست به ویرایش و نهایی سازی آن بزنید. در هنگام نوشتن محتوای پست وبلاگ سعی کنید که به هیچ وجه محتوای مشابه موجود در وبسایت دیگری را کپی نکنید و محتوای خود را به صورت منحصر به فرد تولید نمایید.
حتی اگر در حال ترجمه یک منبع برای پست وبلاگ خود هستید، حداقل یک پاراگراف را به صورت منحصر به فرد به شکلی که در هیچ صفحه دیگری در وب وجود نداشته باشد را نوشته و به محتوای خود اضافه کنید.
پیش نویس کردن محتوا از این جهت حائز اهمیت است که در این مرحله شما بدنه و کلیت محتوای خود را ایجاد خواهید کرد. هدف از تولید محتوا این است که نیاز بازدیدکننده را رفع کنید و به سوالاتی که در ذهن او وجود دارد به درستی پاسخ دهید، به همین دلیل در این مرحله تمام تلاش خود را بگذارید تا بهترین و کاملترین محتوای ممکن را خلق کنید.
پیشنهاد میکنم که ساختار محتوای خود را به شکل زیر طراحی کنید. در این حالت میتوانید همان محتوایی که کاربران به دنبالش میگردند را تولید نمایید. این ساختار شامل سه بخش اصلی زیر است:
1-چیستی؟
2-چرایی؟
3-چگونگی؟
در قسمت اول یا همان “چیستی” باید موضوعی را که در پست وبلاگی خود پوشش میدهید را به صورت کاملا واضح برای بازدیدکنندگان شرح دهید. در این بخش باید تعریف دقیق و کاملی از موضوع مورد بحث در اختیار کاربران قرار دهید.
در قسمت دوم یا همان “چرایی” باید بر روی اهمیت موضوع و اینکه چرا در مورد آن مقاله نوشتهاید صحبت کنید. در این بخش میتوانید آمار و حقایقی را برای تاکید کردن بر اهمیت موضوع مورد بحثتان، در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.
در قسمت آخر یا همان “چگونگی” به طرز کار، نحوه پیاده سازی، دستورالعملهای مرتبط با موضوع پست وبلاگتان بپردازید. اگر درباره سئو نوشتهاید، در این مرحله باید نحوه سئو سایت را توضیح دهید. اگر در مورد قرمه سبزی محتوا تولید کردهاید، در این بخش باید نحوه پخت آن را شرح دهید.
در هنگام نوشتن این پست سعی کردم که تمامی این قسمتها را رعایت کنم. ابتدا با توضیح مختصری در مورد پست وبلاگ محتوا را شروع کردم و سپس در مورد اهمیت وبلاگ نویسی و تاثیراتی که بر روی سایتها و کسب و کارها میگذارد، پرداختم. در بخش آخر هم که اکنون در حال مطالعه آن هستید، سعی کردم تا مراحل و نحوه نوشتن یک پست وبلاگ حرفهای را در اختیارتان قرار دهم.
9-استفاده از لحن صمیمی
شاید با خودتان بگویید که لحن یک محتوا تاثیر آنچنانی در نتیجه آن ندارد. اما برای برقراری ارتباط با مخاطبان کسب و کارتان و جذب آنها، نیاز به رعایت لحنی صمیمی در محتوای وبلاگتان دارید. لحن شما باید به شکلی باشد و به خواننده این حس را القا کند که در حال گپ و گفت با او هستید.
این حس را در خوانندههای خود به وجود بیاورید که گویی در حال گفت و گو به صورت یک به یک و رو در رو با آنها هستید. استفاده از لحن صمیمی به کسب و کار شما کمک میکند تا مخاطبان را به برند خود علاقهمند کنید و مشتریان وفاداری را بدست بیاورد.
10-قابلیت خوانایی و قابل اسکن بودن محتوا
طبق بررسیهایی که نیل پتل در وبلاگ خود در مورد رفتار بازدیدکنندگان در هنگام مطالعه محتوا انتشار داده است، اکثر آنها کلمات درون محتوا را به صورت یک به یک مطالعه نمیکنند. در عوض اکثر بازدیدکنندگان برای دریافت هر چه سریعتر اطلاعات مدنظرشان سعی میکنند که محتوای پستها را اسکن نمایند.
کاربران تنها در صورتی میتوانند محتوای یک صفحه را به سرعت اسکن کنند که جملات و پاراگرافها به شکلی اصولی در کنار هم قرار گرفته باشند. در صورتی که چینش محتوای پست شما به شکلی باشد که تجربه کاربری منفی را برای بازدید کنندگان رقم بزند، این احتمال وجود خواهد داشت که آنها از مطالعه ادامه محتوا سر باز بزنند و به محتوای سایتهای دیگر مراجعه نمایند.
برای بهبود خوانایی و قابلیت اسکن محتواهای وبلاگتان، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:
از فونت با ابعاد مناسب استفاده نمایید: در صورتی که از فونتی ریز و فونتی که به راحتی قابل خواندن نباشد استفاده کنید، کاربر بلافاصله سایت شما را ترک خواهد کرد.
از زیر عنوان استفاده کنید: عنوانهای اصلی (H2) به خواننده کمک میکند تا بخشهای اصلی را تشخیص دهد و زیر عنوانها (H3 و H4) به آنها کمک میکند تا موضوعات فرعی و جزئیاتی که در محتوا گنجاندهاید را به درستی درک نمایند.
از جملات کوتاه استفاده کنید: جملات کوتاه به راحتی قابل اسکن کردن هستند و میتوان راحتتر آنها را درک کرد. در عوض جملات طولانی باعث سردرگمی خوانندههای شما خواهد شد.
از لیستها استفاده کنید: استفاده از لیستهای شمارشی و غیر شمارشی در محتوا، به بازدید کننده کمک میکند تا درک بهتری از محتوا داشته باشد و نکات موجود در آن را راحتتر درک نماید.
از پاراگرافهای کوتاه استفاده نمایید: استفاده از پاراگرافهای کوتاه به بازدیدکننده این اجازه را میدهد تا به راحتی خطوط را دنبال کنند. هر پاراگراف نهایتا ظرفیت 3 الی 4 جمله را دارد. برخی از وبلاگها سعی میکنند که از پاراگرافهای تک جملهای برای نوشتن محتواهای خود استفاده کنند.
پیشنهاد میکنم که جملات و نکات بسیار مهمتان را به صورت پاراگراف تک جملهای بنویسید.
با استفاده از این نکات میتوانید جذابیت بصری محتوای پست وبلاگتان را افزایش دهید و تجربه کاربری مناسبی را برای بازدیدکنندگان رقم بزنید.
11-استفاده از تصاویر، ویدیو یا پادکست
پستهایی که تنها از محتوای متنی برای ایجاد آنها استفاده شده است، خسته کننده به نظر میرسند. استفاده از تصاویر یا ویدیو میتواند یک محتوای کسل کننده را بسیار سرگرم کنندهتر نمایش دهد.
سعی کنید از تصاویر مرتبط برای بخشهای مختلف پست وبلاگ خودتان استفاده کنید. تصاویر میتوانند اطلاعات بیشتری را در زمان کوتاهتری به بازدید کننده انتقال دهند و علاوه بر آن تصاویر خیلی راحتتر از محتواهای متنی در ذهن ثبت میشوند.
علاوه بر تصاویر میتوانید از یک ویدیو یا پادکست نیز در محتوای وبلاگتان استفاده کنید. در دو سه مورد محدود و بسیار جالب به وبلاگهایی برخورد کردم که در ابتدای محتوا یک فایل صوتی قرار داده بودند و تمام محتوای آن صفحه را با صدایی رسا برای بازدید کنندهها بازگو میکردند.
12-نوشتن نتیجه گیری
بخش نتیجه گیری محتوای پست وبلاگ، یکی از مهمترین بخشها در وبلاگ نویسی است. با استفاده از یک نتیجه گیری مناسب برای محتوایتان میتوانید تاثیرگذاری آن را افزایش دهید و آن را در ذهن خواننده ثبت کنید.
13-استفاده از CTA
یکی از مهمترین اهداف وبلاگ نویسی، جذب ورودی ارگانیک و تبدیل آنها به مشتری است. این تبدیل از طریق دعوت به عملهایی (CTA) که در محتوای خود قرار میدهید به دست میآید. با توجه به اهداف مارکتینگی که دارید میتوانید از انواع CTAها در پستهای وبلاگی خود بهره ببرید. برای مثال موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- دعوت به ثبت نام در خبرنامه سایت
- تبلیغ محصول یا خدمات
- درخواست اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی
- معرفی سایر محتواهای مرتبط
بهترین مکان برای قرار دادن دعوت به عمل در یک محتوای وبلاگی، بخش نتیجه گیری آن است. در این بخش میتوانید هر آنچه از مخاطبین خود انتظار دارید را از آنها درخواست کنید.
14-قرار دادن تصویر شاخص
شما زمان بسیار کوتاهی در اختیار دارید تا نظر کاربر را به محتوای وبلاگتان جلب کنید. از آنجایی که محتوای بصری تاثیرگذاری بیشتری بر روی بازدیدکننده میگذارد، استفاده از یک تصویر شاخص میتواند جذابیت بصری پست وبلاگی شما را افزایش دهد.
برای این بخش از تصویری استفاده نمایید که با محتوای شما همخوانی داشته باشید و کاملا با آن مرتبط باشد.
15- بهینه سازی و سئو محتوای پست
هرچقدر هم که در نوشتن چیره دست باشید، در صورتی که محتوای شما به درستی سئو نشده باشد نمیتواند ترافیک ورودی قابل قبولی برای شما به ارمغان بیاورد و به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید. برای داشتن ترافیک مدنظرتان، ابتدا باید صفحه پست وبلاگتان را در رتبههای برتر موتور جستجو به نمایش درآورید و معقولترین روش برای این کار، استفاده از فرآیند سئو میباشد.
بحث سئو و بهینه سازی محتوا وبلاگ یک بحث کاملا مفصلی است که سعی میکنم که آن را به صورت جداگانه برای شما شرح دهم.
در صورتی که برای سئو محتواهای وبلاگ خود به مشاوره نیاز دارید، میتوانید با دریافت مشاوره یا منتورینگ سئو، محتواهای سایت خود را به درستی بهینه سازی نمایید.
16-مرور و ویرایش نهایی محتوا پست وبلاگ
خب به آخرین مرحله از نوشتن و آماده سازی محتوای وبلاگ رسیدیم. در این مرحله محتوایی خواهید داشت که به شما کمک میکند تا ترافیک ورودیتان را افزایش دهید، بر روی سئو سایتتان تاثیر مثبتی بگذارید و بازدید کنندهها را به مشتری تبدیل نمایید.
اما قبل از انتشار آن حتما حداقل یک بار آن را مطالعه کنید تا غلطهای املایی و نگارشی موجود در آن را تصحیح نمایید و اگر در محتوایتان کمبودی احساس میکنید آن را برطرف کنید.
نتیجه گیری
اهمیت داشتن یک وبلاگ قوی بر هیچ کسب و کار آنلاینی پوشیده نیست. به همین دلیل تمام سایتها در تلاش هستند تا با تولید محتوا برای وبلاگ خود از مزایای بیشمار آن بهره ببرند. اما برای داشتن یک وبلاگ حرفهای باید وبلاگ نویسی را به درستی درک کنید و آن را آموزش ببینید.
در این پست سعی کردم تا راهنمای 16 مرحلهای برای نوشتن یک پست وبلاگی حرفهای در اختیارتان قرار دهم. امیدوارم این پست برای شما مفید واقع شده باشد و در نوشتن پستهای با کیفیت به شما کمک کند.
در ضمن اگر برای وبلاگ خود به دنبال محتوای با کیفیت و حرفهای هستید، میتوانید با استفاده از خدمات تولید محتوای من، محتوای مورد نیاز وبلاگتان را بدست بیاورید.