53 نکته سئو از جان مولر (John Mueller)
53 نکته سئو از جان مولر (John Mueller)
فهرست مطالب

53 نکته سئو از جان مولر (John Mueller)

این پست ترجمه‌ای از مجموعه مصاحبه‌ها و گفت و گوهای انجام شده با تحلیلگر ارشد جستجو گوگل، جان مولر است که برای شما آماده کرده‌ام. در این مصاحبه‌ها جان مولر سعی کرده است تا مفاهیم و نکات سئو جدیدی را به افراد فعال در این زمینه انتقال دهد.

با استفاده از این کالکشن 53 نکته سئو از جان مولر، می‌توانید دانش خود را در مورد سئو تقویت کنید. جان مولر هر هفته در گفت و گو‌های آنلاین با متخصصین سئو به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد و در این جلسات پرسش و پاسخ می‌توانید جواب بیشتر سوالات خود را پیدا کنید.

در این پست به طور خلاصه به این جلسات پرسش و پاسخ خواهم پرداخت و نکاتی را که جان مولر در مورد بهبود سئو سایت توصیه کرده است را در اختیار شما قرار می‌دهم.

 

فاکتورهای رتبه بندی سایت

 

1-گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی ندارد

در گذشته گوگل اعلام کرده بود که بیش از 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد که گوگل آن‌ها را در الگوریتم‌های رتبه بندی یک محتوا، در نظر می‌گیرد. اما امروزه گوگل رسما این تعداد را انکار می‌کند و می‌گوید که این عدد گمراه کننده است و تصور نادرستی را از نحوه عملکرد الگوریتم‌هایش ایجاد می‌نماید.

“ما به نوعی از 200 فاکتور رتبه بندی که اعلام کرده بودیم فاصله گرفته‌ایم، زیرا به نظر می‌رسد که بیان چنین عددی برای وبمسترها گمراه کننده است و به این معناست که گوگل یک چک لیست متشکل از 200 فاکتور رتبه بندی دستش می‌گیرد و صحفات را بر اساس آن رتبه بندی می‌کند. من می‌گویم که این‌طور نیست.”

 

2-تعداد بک‌لینک‌ها مهم نیست

گوگل توجه‌ای به تعداد کل بک‌لینک‌هایی که به یک وب‌سایت اشاره شده‌اند، نمی‌کند. یک بکلینک با کیفیت از یک سایت مرتبط می‌تواند به اندازه میلیون‌ها لینک بی کیفیت اثرگذار باشد.

”شما می‌توانید کورکورانه جلو بروید و میلیون‌ها بکلینک برای وبسایت خود ایجاد کنید. ما تمام آن‌ها را نادیده خواهیم گرفت.ممکن است یک بکلینک واقعا خوب از یک وب‌سایت مرتبط کسب کنید که برای ما نشانه‌ای بسیار مهمی از کیفیت و اهمیت سایت شما خواهد بود. بنابراین گوگل توجه‌ای به تعداد کل بکلینک‌ها نمی‌کند.”

 

3-تغییر تاریخ، رتبه بندی صفحات را بهبود نمی‌بخشد

تغییر تاریخ انتشار صفحات وب، بدون ایجاد تغییرات مهم، به بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو کمک نخواهد کرد.

“تنها به این دلیل که شما تاریخ و زمان انتشار یک محتوا در وب را تغییر داده‌اید، فکر نمی‌کنم که در رابطه با رتبه بندی آن صفحه چیزی تغییر کند. قطعا ما تغییری در رتبه بندی چنین صفحاتی ایجاد نخواهیم کرد.”

 

4-محتوای تکراری یک فاکتور منفی رتبه بندی نیست

داشتن محتوای تکراری در سایت به عنوان یک فاکتور منفی در رتبه بندیی سایت به حساب نمی‌آید. گوگل با نمایش دادن یک نسخه از این محتوا‌ها و نادیده گرفتن سایر نسخه‌های آن، این مشکل را مدیریت می‌کند.

“اگر محتوای یکسانی در چندین صفحه از سایت خود دارید، ما همه آن‌ها را در صفحه نتایج‌مان نمایش نخواهیم داد. ما سعی خواهیم کرد که یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم و به کاربران نمایش دهیم. البته به این معنا نیست که هیچ سیگنال منفی در این باره وجود نداشته باشد. اما در بسیاری موارد طبیعی است که شما مقداری محتوای انتشار داده شده مشابه را در برخی از صفحات داشته باشید.”

 

5-نحوه ارائه محتوا می‌تواند بر رتبه بندی تاثیرگذار باشد

ارائه بصری یک وب‌سایت می‌تواند بر روی دیده شدن آن در نتایج جستجو تاثیرگذار باشد.

“گاهی اوقات تفاوت‌های کوچک می‌توانند در نحوه درک مردم از وب‌سایت شما نقش داشته باشند. فرضا صفحه‌ای دارید که در آن به یک موضوع مالی پرداخته‌اید و کاربران به شما مراجعه می‌کنند و می‌گویند «اطلاعات سایت شما خوب است اما این اطلاعات به گونه‌ای ارائه شده است که بسیار آماتور گونه به نظر می‌رسد.» این می‌تواند بر روی درک کاربران از وب‌سایت شما تاثیرگذار باشد و در دراز مدت بر روی رتبه بندی صفحات سایت نیز اثر بگذارد.”

 

6-نظرات مشتری یک عامل رتبه بندی نیست

نظرات مشتریان توسط الگوریتم‌های گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این نظرات می‌توانند در رتبه‌بندی‌های جستجو محلی مورد استفاده قرار بگیرند اما در رتبه بندی‌های جستجوی ارگانیک وب تاثیرگذار نخواهند بود.

“تا آنجا که می‌دانم، ما از تعداد مشتریان یا نظرات آن‌ها برای رتبه بندی صفحات سایت استفاده نمی‌کنیم، اما گاهی اوقات آن‌ها را بیرون می‌آوریم و ممکن است به عنوان rich result در صفحه جستجو به نمایش بگذاریم.”

 

7-ممکن است تغییرات رتبه بندی، بیش از یک ماه طول بکشد

پس از رفع مشکلات داخلی و مربوط به کیفیت محتوای یک سایت، ممکن است که مشاهده تغییرات آن در نتایج جستجوی گوگل یک ماه طول بکشد.

“چقدر طول می‌کشد؟… خب گفتنش سخت است … خزیدن مجدد یک صفحه آن هم در یک سایت بزرگ می‌تواند کلی زمان ببرد، به خصوص اگر ساختار سایت را تغییر دهید. این کار از نقطه نظر فنی، زمان خواهد برد و شاید یک ماه طول بکشد.”

 

8-حذف نظرات وبلاگ ممکن است بر رتبه بندی تاثیر داشته باشد

گوگل نظرات موجود در وبلاگ را مانند سایر محتواها ایندکس می‌کند، به این معنی که نظرات می‌توانند به رتبه بندی صفحات وب کمک کنند. بنابراین حذف تمام نظرات موجود در وبلاگ یک سایت، می‌تواند رتبه بندی صفحات آن را تحت تاثیر قرار دهد.

“از دیدگاه ما، نظرات سایت بخشی از محتوای سایت است. در بسیاری از مواقع متوجه خواهیم شد که این بخش‌‌ها نظرات کاربران می‌باشد و باید کمی متفاوت با آن برخورد کنیم. اما اگر کاربران وب، صفحه شما را بر اساس نظرات موجود در آن پیدا کنند و شما نظرات مشتری را پاک کنید، واضح است که ما نمی‌توانیم صفحه سایت شما را بر اساس جستجو مرتبط با نظرات درون آن پیدا کنیم.”

 

9-Core Web Vitals بیش از یک ابزار جهت تشخیص برنده در شرایط برابر است

برخلاف آنچه که قبلا تصور می‌شد، مولر تایید می‌کند که فاکتور رتبه بندی Core Web Vitals چیزی بیش از یک عامل مشخص کردن رتبه بالاتر در شرایط برابر است.

“این یک فاکتور رتبه بندی مهم است، با این حال جایگزین بحث مرتبط بودن صفحات نیست. بسته به سایت‌هایی که روی آن‌ها کار می‌کنید شاید کم و بیش به این نتیجه رسیده باشید.
نکته دیگری که باید در مورد Core Web Vitals در نظر داشته باشید این است که این عامل چیزی بیش از یک فاکتور رتبه بندی تصادفی است. گاهی اوقات این عامل بر روی قابلیت استفاده شدن سایت شما پس از رتبه بندی شدن آن در نتایج گوگل تاثیر خواهد گذاشت.”

 

10-فاکتور Core Web Vitals به آرامی محاسبه می‌شود

داده‌های مربوط به Core Web Vitals هر 28 روز جمع آوری و به روزرسانی می‌شوند. این بدان معناست که نمرات گزارش شده در کنسول جستجوی گوگل یا در ابزارهایی مانند PageSpeed Insights، مربوط به داده‌هایی هست که گوگل در 28 روز گذشته اندازه گیری کرده است.

پس اگر امتیازات Core Web Vitals بهبود پیدا کند، مشاهده تاثیر آن‌ها در رتبه بندی صفحات زمان می‌برد.

“ما باید یک دوره زمانی صبر کنیم تا داده‌ها به اندازه کافی جمع آوری شوند. بنابراین این فاکتور چیزی نیست که برای دیدن نتایج سریع دست به بهینه سازی آن بزنید.”

 

11-ترافیک بر Core Web Vitals تاثیر نمی‌گذارد

امتیازات Core Web Vitals از ترافیک واقعی وارد شده به سایت محاسبه می‌شود، اما خود ترافیک بر مقدار امتیازات تاثیری نخواهد داشت.

“مهم نیست که سایت شما را میلیون‌ها نفر بازدید می‌کنند یا اینکه مثلا صد نفر آن را می‌بینند، تعداد خالص بازدید کننده بر روی Core Web Vitals تاثیرگذار نمی‌باشد. حتی عاملی برای رتبه بندی صفحات سایت هم نیست.”

 

12-قیمت محصول عامل رتبه بندی نیست

ارائه قیمت‌های رقابتی در صفحه محصول سایت می‌تواند به جذب تعداد مشتری بیشتر کمک کند، اما هیچ تاثیری بر روی رتبه بندی شدن صفحات فروشگاه آنلاین نخواهد گذاشت.

“این‌طور نیست که ما سعی کنیم تا قیمت محصول موجود در یک صفحه را تشخیص دهیم و از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کنیم. پس این تصور که هرچه محصول ارزان‌تر باشد، گوگل رتبه بندی آن را بهبود خواهد بخشید، یک باور اشتباه است.”

 

13-تعداد کلمات به کار رفته در یک محتوا، عامل رتبه بندی نیستند

نظریه‌ای وجود دارد که می‌گوید هرچه تعداد کلمات موجود در یک محتوا بیشتر باشد، رتبه بندی بهتری کسب خواهد کرد. اما این حقیقت ندارد.

اگر یک مقاله کوتاه همان اطلاعاتی را که یک مقاله طولانی نمایش می‌دهد، ارائه کند، گوگل تشخیص خواهد داد که هر دو مقاله ارزش مشابه‌ای را در اختیار جستجوگران قرار می‌دهند. همانطور که مولر نیز تایید می‌کند، رتبه بندی محتوا بر اساس این‌ که کدام صفحه دارای کلمات بیشتری نسبت به باقی صفحات دارد، منطقی نمی‌باشد.

“ما از شمارش کلمات برای رتبه بندی کردن صفحات استفاده نمی‌کنیم. اما اگر شمارش کلمات باعث می‌شود که نویسندگان شما محتواهای کامل‌تر و با ارزش‌تری تولید کنند، می‌تواند یک دستور العمل مفید واقع شود.”

 

14-عنوان‌های اصلی صفحه برای رتبه بندی استفاده می‌شوند

مولر تایید کرده است که عنوان صفحات همچنان مانند سابق از تاثیرگذاری برخوردار هستند. عنوان صفحه‌ای که با دقت نوشته شده باشد هنوز هم برای رتبه بندی همان صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتی اگر عنوان صفحه توسط گوگل در صفحه SERP جایگزین شود.

“در حال حاضر ما از همان چیزی که در تگ تایتل صفحات خود قرار داده‌اید برای رتبه‌بندی صفحات سایت استفاده می‌کنیم. حتی اگر در زمان نمایش عنوان صفحه سایت شما در صفحه نتایج گوگل، کلمه کلیدی که عنوان صفحه‌تان را برای آن بهینه سازی کرده‌اید را با کلمه‌ای دیگر جایگزین کنیم، همچنان از همان کلمه استفاده شده توسط شما برای رتبه بندی استفاده خواهیم کرد.”

 

15-E-A-T فاکتور رتبه بندی نیست

پس از اینکه گوگل در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت خود درباره E-A-T نوشت، این باور بین متخصص‌های سئو ظهور کرد که E-A-T یک فاکتور رتبه بندی مستقیم است. مولر تایید می‌کند که اینطور نیست و چیزی به اسم نمره E-A-T وجود ندارد.

“نمی‌توانم بگویم که گوگل یک امتیاز E-A-T را دارد و آن را بر اساس ارزیابی فلان فاکتورها محاسبه می‌کند. نمی‌توان گفت که عوامل فنی وجود دارد که المان‌های خاصی را در نظر بگیرد و از آن‌ها به عنوان یک فاکتور سئو استفاده کند”

 

16-هیچ فاکتور تعیین کننده منفردی در رتبه بندی وجود ندارد

هیچ عامل رتبه بندی واحد و مجزایی وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد و بگوییم که از سایر فاکتورها تعیین‌کننده‌تر می‌باشد. در یک کوئری ممکن است که یک عامل رتبه بندی وزن قابل توجه‌ای داشته باشد و در کوئری دیگری اصلا مهم نباشد.

“اینطور نیست که بگوییم در این شبکه بزرگ یک عامل از تاثیرگذاری بالایی (مثلا 10 درصد) برخوردار است. زیرا هر فاکتور می‌تواند برای کوئری‌های خاص و در سایت‌های خاص تاثیرگذار باشد و در سایر کوئری‌ها و سایت‌ها اهمیتی نداشته باشد. واقعا سخت است که بگوییم چگونه این فاکتورها را در کنار هم می‌گذاریم.”

 

17-تگ‌های عنوان یک سیگنال قوی به شمار می‌آیند

متن موجود در تگ عنوان (Title tag) سیگنال قوی را به گوگل ارسال می‌کند و می‌گوید که صفحه مورد نظر می‌خواهم برای چه کلمه کلیدی در رتبه‌بندی‌ها قرار بگیرد.

“زمانی که نوبت به محتوای موجود در یک صفحه می‌رسد، تایتل موجود در آن یک سیگنال واقعا قوی به ما ارسال می‌کند و می‌گوید که صفحه درباره چه موضوعی است. … فرقی نمی‌کند که شما تایتل خود را در تگ H1، H2 یا H5 یا هرجای دیگه‌ای از صفحه قرار دهید. اما چنین سیگنال‌های عمومی می‌توانند به ما اعلام کنند که این بخش از محتوا در مورد تاپیک است و بخش دیگر شاید در مورد موضوع دیگری باشد.”

 

18-کلمه کلیدی موجود در نام دامنه بر رتبه بندی تاثیر نمی‌گذارد

یک وب‌سایت به احتمال زیاد برای یک کلمه کلیدی که در دامنه خود به کار برده است، رتبه بندی نخواهد شد.

کلمات کلیدی موجود در نام دامنه سیگنال رتبه بندی نیستند. دامنه‌ای که نشان دهنده نام شرکت شما باشد یا با نام تجاری شما ارتباطی داشته باشد، وضعیت بسیار بهتری خواهد داشت.

“فقط به این دلیل که یک وب‌سایت از کلمه کلیدی خاصی در نام دامنه خود استفاده کرده است به این معنی نخواهد بود که برای رتبه بندی شدن در آن کلمه کلیدی نسبت به سایر وب‌سایت‌ها مرتبط‌تر باشد. در کل نیازی به استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه نخواهد بود.”

 

محتوای اصلی

 

19-کلمه کلیدی اصلی را تا حد ممکن قابل مشاهده کنید

مولر شدیدا توصیه می‌کند که کلمات کلیدی را در مکان‌هایی قرار دهید که بیشتر قابل مشاهده باشند. از جمله مکان‌های مناسب شامل تگ عنوان، تگ H1، تگ‌های هدینگ فرعی و … است.

“توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهید به ما اعلام کنید که صفحه شما در مورد چیست، آن را تا حد ممکن قابل مشاهده کنید. پس موضوع صفحه خود را تنها در یک بخش کوچک از صفحه توضیح ندهید، بلکه در عنوان صفحه از آن استفاده کنید، در تگ‌های هدینگ اصلی و فرعی آن را قرار دهید، در شرح تصاویر از آن استفاده کنید و … .
همه این موارد را رعایت کنید تا زمانی که کاربران و ربات‌های گوگل به صفحه شما وارد می‌شوند، تا حد ممکن موضوع صفحه شما را به راحتی تشخیص دهند.”

 

20-بهبود محتوا یا حذف محتوا

زمانی که از مولر پرسیده شد که در زمان مواجه با محتوای بی کیفیت، بهتر است آن را بهبود ببخشیم یا آن را حذف کنیم، مولر جواب داد که آن را بهبود ببخشید. با این وجود اگر برنامه‌ای برای بهبود محتوای صفحه خود ندارید، بهتر است که آن را حذف کنید.

“به نظر من اگر فکر می‌کنید که محتوای صفحه شما خوب است و آن را دوست دارید، پس آن محتوا را با نام خود یا سایت‌تان منتشر کنید. در چنین شرایطی اگر محتوای شما قدیمی هم باشد به این معنی نیست که آن محتوا دیگر به عنوان یک محتوای بد قلمداد می‌شود.
اما اگر به آن نگاه کنید و بگویید که وجود چنین محتوایی در سایت من شرم آور است، بهتر است که سعی کنید آن را بهبود ببخشید و یا کلا آن را پاک کنید.”

 

21-محتوای منحصر به فرد را در بالای صفحه قرار دهید

هر صفحه وب باید دارای یک محتوای منحصر به فرد در قسمت بالایی خود باشد. همیشه محتواهایی وجود دارد که در صفحات مختلفی از سایت کپی شده است. اما حداقل در قسمت بالایی سایت خود از محتوای منحصر به فرد استفاده کنید.

“یک موضوع مهم برای ما این است که مقداری از محتوای منحصر به فرد موجود در صفحه، در قسمت بالای آن (above the fold) به نمایش درآید.”

 

22-املا و دستور زبان در اولویت قرار دارند

در صورت تشخیص غلط املایی و گرامر ضعیف توسط گوگل، به عنوان یک مشکل کیفیت در نظر گرفته خواهند شد، زیرا چنین مشکلاتی می‌توانند مستقیما بر روی تجربه کاربری تاثیر منفی بگذارند.

“وجود غلط‌های املایی و جمله بندی‌های اشتباه می‌تواند ما را در درک صحیح موضوع یک صفحه به دردسر بیاندازد. اگر خطاهای زیادی از نظر املایی و دستور زبانی در صفحه وجود داشته باشد، خواندن متن می‌تواند بسیار مشکل شود.
اهمیت دیگر این موضوع در این است که کاربران در تلاشند تا از هر نظر با کیفیت‌ترین محتوای موجود در وب را پیدا کنند.
تقریبا می‌توان گفت که املا و دستور زبان برای اکثر وب‌سایت‌ها از اولیت بالاتری نسبت به کدگذاری HTML نادرست برخوردار می‌باشد.”

 

23-بیشتر محتواها در عرض یک هفته ایندکس می‌شوند

زمانی که یک صفحه منتشر می‌شود، ممکن است که برای ایندکس شدن بین چند ساعت تا چند هفته زمان لازم داشته باشد تا توسط گوگل ایندکس شود.

مولر معتقد است که بیشتر محتواهای خوب در عرض یک هفته جمع آوری و ایندکس سازی می‌شوند.

 

24-مطالب مشابه در فرمت‌های مختلف تکراری به حساب نمی‌آیند

اگر یک محتوای یکسان را در قالب‌های مختلفی مانند ویدیو، پست وبلاگ یا هر نوع دیگری انتشار دهید به عنوان محتوای تکراری به حساب نخواهد آمد.

گوگل در حال حاضر قادر به رونویسی گفتگو موجود در یک ویدیو و مقایسه آن با محتوای نوشته شده در پست وبلاگ سایت نیست.

“اول از همه ما ویدیوها را به صورت متنی آنالیز نمی‌کنیم. اگر ویدیو شما محتوایی مشابه با پست وبلاگ شما داشته باشد باز هم به عنوان یک محتوای متفاوت با آن برخورد می‌کنیم.
دلیل آن هم در این است که گاهی مردم برای خواندن چیزی به گوگل می‌آیند، گاهی نیز به قصد تماشای یک ویدیو گوگل می‌کنند یا به دنبال گوش کردن به یک صوت وارد گوگل می‌شوند. این‌ها چیز‌های بسیار متفاوتی هستند.
ما در گوگل نمی‌گوییم که این ویدیو دقیقا مشابه این پست وبلاگی است پس بیاییم یکی از آن‌ها را نشان دهیم یا کلا هیچ کدامشان را نمایش ندهیم. پس اگر ویدیویی دارید که با پست وبلاگی شما مطابقت دارد، از نظر گوگل موردی نخواهد داشت.”

 

25-ویدیوهای Embed ارزشی برابر با ویدیوهای آپلود شده دارند

ویدیوهای Embed شده از منابع دیگر همان ارزش سئویی را برای سایت به ارمغان خواهند آورد که یک ویدیو آپلود شده در سایت می‌تواند به سایت شما اضافه کند.

“در اصل تاثیر هر دو یک‌سان است. بسیار معمول است که از یک CDN مجزا برای ویدیوها استفاده شود. از دیدگاه ما اگر برای کاربران چنین ترفندی جواب دهد و ویدیو شما به درستی برای ایندکس شدن در دسترس باشد، بسیار هم روش خوبی است.”

 

26-تعداد بالای لینک‌های داخلی می‌تواند ارزش آن‌ها را کاهش دهد

استفاده از تعداد قابل توجهی لینک داخلی در یک صفحه می‌تواند ارزش آن‌ها را کاهش دهد.

زمانی که از مولر پرسیده شد که آیا وجود تعداد زیادی لینک داخلی در یک صفحه، ضرر دارد یا برای سئو مفید است، می‌گوید:

“بله و خیر. به این معنا که ما از لینک‌های داخلی برای درک بهتر ساختار سایت استفاده می‌کنیم. اما اگر سایتی داشته باشید که تمامی صفحات به سایر صفحات موجود لینک شده باشند، ساختار معناداری در سایت وجود نخواهد داشت.
صرف نظر از اینکه صفحات سایت شما چه رتبه بندی و قدرتی دارند، در صورتی که ساختار معناداری در سایت خود نداشته باشید، موتور جستجو نمی‌تواند موضوع هر یک از صفحات و ارتباط آن‌ها با هم را به درستی درک کند.”

 

27-استفاده از تصاویر برای نمایش نمودارها به جای HTML

مورد نادری که مولر توصیه می‌کند تا از تصاویر به جای متن ساده استفاده شود، زمانی است که نموداری را در محتوای اصلی به نمایش می‌گذاریم. کدنویسی یک نمودار با HTML هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. یک تصویر که از تگ alt توصیفی برخوردار باشد، برای موتور جستجو قابل درک‌تر خواهد بود.

“معمولا این نوع از چیزها را با استفاده از یک تصویر به محتوا اضافه می‌کنم و مطمئن می‌شوم که یک تگ alt قابل درک در تصویر وجود داشته باشد. پس اگر اطلاعات مهمی در آن نمودار وجود دارد که باید گوگل به آن دسترسی پیدا کند، آن را در تگ alt تصویر قرار دهید.”

 

28-انکر تکست‌ها باید حاوی متن باشند

لینک‌های داخلی به گوگل کمک می‌کنند تا مقالات بیشتری را درون یک سایت پیدا کنند، در ضمن متن قرار گرفته در انکر تکست هر لینک می‌تواند به گوگل کمک کند تا متوجه شود صفحه جدید در مورد چه موضوعی می‌باشد.

“در رابطه با لینک‌های داخلی اینطور بگوییم که شما سیگنالی در مورد صفحاتی که به آن لینک داده‌اید، در اختیار ما قرار می‌دهید. اساسا با لینک سازی داخلی به ما می‌گویید که در این بخش از وب‌سایت من اطلاعاتی را در مورد این موضوع پیدا خواهید کرد. این همان نکته‌ای است که در هنگام لینک سازی به عنوان انکر تکست باید در لینک‌های خود به کار ببرید.
در مورد لینک‌های خارجی و زمانی که به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهید نیز همین موضوع صادق است. شما یک دیدگاه کلی از سایتی که به آن لینک داده‌اید در اختیار کاربران قرار خواهید داد و به آن‌ها اعلام می‌کنید که چرا باید به صفحه مورد نظر بروند.”

 

29-استفاده از متن‌های طولانی به عنوان انکر تکست، به گوگل کمک خواهد کرد

استفاده از انکر تکست‌های طولانی در یک صفحه هیچ اشکالی ندارد، در واقع چنین کاری می‌تواند به گوگل نیز در درک بهتر صفحات کمک کند. گوگل از انکر تکست‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحه‌ای که به آن لینک داده‌اید استفاده می‌کند.

این اطلاعات در هنگام رتبه بندی صفحه در نظر گرفته می‌شود.

“فکر نمی‌کنم که برای طول کلمات به کار رفته شده در انکرتکست‌ها کار خاصی انجام دهیم. در عوض ما از انکر تکست برای درک بهتر صفحات استفاده می‌کنیم. بعضی اوقات اگر شما انکر تکست طولانی‌تری داشته باشید، به ما اطلاعات بیشتری در مورد صفحه مورد نظر خواهید داد. گاهی اوقات به نوعی مانند مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مختلف عمل می‌کند.”

 

30-گوگل طعنه‌ها را درک نمی‌کند

نوشتن محتوا با لحنی طعنه آمیز ممکن است که خوانندگان را به آن محتوا علاقه‌مند کند، اما هیچ امتیازی در گوگل برای شما به ارمغان نمی‌آورد.

احتمالا الگویتم گوگل طعنه‌ها را به اشتباه درک می‌کند، به همین دلیل در نوشتن محتوایی که اطلاعات مهم را ارائه می‌دهد، از به کار بردن طعنه خودداری نمایید.

“من می‌گویم که قطعا این خطر وجود خواهد داشت که ما چنین متن‌هایی را اشتباه متوجه شویم و متوجه طعنه به کار برده شده در صفحه نخواهیم شد.
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که پیام و اطلاعات خود را به گوگل و به همه کاربران به درستی منتقل می‌کنید، مطمئن شوید که تا حد امکان متن شما واضح و مبرهن باشد. شاید در مواردی در مورد اطلاعات پزشکی صحبت کنید، سعی کنید در این شرایط کاملا واضح حرف خود را بیان کنید. اما اگر در مورد یک سرگرمی یا از این قبیل موضوعات صحبت می‌‌کنید، احتمالا مشکل کمتری در مورد استفاده از چنین متن‌هایی داشته باشید.”

 

سئو تکنیکال

 

31-برخی از انواع نشانه‌گذاری اسکیما را نمی‌توان با هم ترکیب کرد

گوگل در Rich Resultهای خود می‌تواند برخی از داده‌های اسکیما را ترکیب کند، اما برخی از این داده‌ها این قابلیت را ندارند.

“در نتایج جستجو برخی از انواع Rich Result را می‌توانیم با هم ترکیب کنیم و برخی از این داده‌ها را نمی‌توانیم با هم ترکیب کنیم. برای مثال اگر یک رسیپی غذا دارید و اسکما ریت نیز در آن به کار برده‌اید، ما اغلب آن‌ها را در نتایج جستجو به عنوان یک Rich Result با هم ترکیب خواهیم کرد.
با این وجود اگر شما از اسکیمای FAQ در کنار اسکیمای How to استفاده کرده باشید، تا آنجایی که من به یاد دارم نمی‌توانیم این اسکیما‌ها را با هم ادغام کنیم. به این معنی که سیستم ما باید یکی از آن‌ها را برای نشان دادن انتخاب کند.”

 

32-هیچ امتیازی برای استفاده از ساختار URL مسطح وجود ندارد

استفاده از ساختارهای مصنوعی مسطح که در آن اینطور به نظر می‌رسد که تنها با یک کلیک از صفحه اصلی به آن صفحه دست پیدا می‌کنیم، ضروری نخواهد بود.

“گوگل به تعداد اسلش‌های به کار رفته در URL توجهی نمی‌کند. گوگل URLها را به عنوان شناسه محتوا و آدرس آن‌ها در نظر می‌گیرد، نه راهی برای درک بهتر ساختار یک سایت.
لازم نیست که یک نوع ساختار دایرکتوری مسطح مصنوعی برای صفحات سایت خود داشته باشید. اگر ساختار URL شما می‌تواند به کاربران شرح دهد که در کجای سایت قرار دارند و چگونه به سایر نقاط دسترسی پیدا کنند، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
نیازی به پنهان کردن این نوع ساختار در URLهای خود ندارید و یا نیازی نیست که آن‌ها را از نو بازنویسی کنید.”

 

33-خطاهای 404 در هر سایتی عادی هستند

طبیعی است که در یک سایت خطای 404 اتفاق بیافتد. به همین دلیل گوگل این خطاها را به عنوان یک فاکتور منفی در رتبه‌بندی‌ها در نظر نمی‌گیرد. حتی اگر سرچ کنسول سایت شما تا 40 درصد صفحات را با چنین اروری نمایش دهد، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

“فکر نکنم چنین خطاهایی برای ما غیر عادی به نظر برسد. البته اینطور هم نیست که ما آن را به عنوان یک سیگنال کیفیت در نظر بگیرم. تنها زمانی که ارور 404 می‌تواند برای یک سایت مشکل ساز شود، زمانی است که صفحه اصلی سایت این ارور را بازگرداند. در چنین حالتی ما می‌گویم که معلوم نیست این سایت همچنان فعال می‌باشد یا خیر.
اما اگر سایر صفحات سایت ارور 404 را برگردانند ما می‌گویم که این یک مشکل فنی است، چیز مهمی نیست.”

 

34-CCTLD برای هدف‌گذاری جغرافیایی مورد نیاز نمی‌باشد

استفاده از دامنه‌ای با کد کشور به خصوص مانند .ir برای هدف دادن جستجوگران ایرانی، حتما ضروری نیست.

“نه چنین چیزی ضروری نیست. به طور کلی اگر می‌خواهید هدف گذاری جغرافیایی را در سایت خود پیاده سازی کنید، دو راه کلی برای شما وجود خواهد داشت.
یکی استفاده از دامنه سطح بالا در سطح کشور مورد نظر است، برای مثال استفاده از .DE برای کشور آلمان.
مورد دیگر استفاده از دامنه سطح بالای عمومی و استفاده از تنظیمات هدف‌گذاری جغرافیایی در سرچ کنسول گوگل.
بنابراین می‌توانید از یک دامنه سطح بالای عمومی مانند .com یا .net برای هدف قرار دادن یک کشور خاص استفاده نمایید.”

 

35-برای رفع مشکلات مربوط به کیفیت، هیچ راه حل فنی وجود ندارد

برای اینکه یک وب‌سایت توسط گوگل جدی گرفته شود، باید سطح خاصی از کیفیت را ارائه دهد. با پیاده سازی نکات فنی به تنهایی به چنین چیزی دست پیدا نخواهید کرد.

“کیفیت وب‌سایت چیزی نیست که با تغییرات فنی بتوانید به آن دست پیدا کنید. اگر می‌خواهید که موتورهای جستجو سایت شما را جدی‌تر بگیرند، واقعا باید محتوایی که در وب‌سایت خود ارائه می‌دهید را ارتقا دهید.”

 

36-طول URL یک سیگنال ضعیف برای Canonicalization است

طول URL یک سیگنال ضعیف برای گوگل است که گوگل با استفاده از آن تشخیص می‌دهد که کدام نسخه از URL باید نشان داده شود.

در شرایطی که همه موارد بین دو صفحه برابر باشد، گوگل احتمالا صفحه‌ای را که دارای URL کوتاه‌تری باشد را برای نمایش دادن در صفحه SERP انتخاب می‌کند.

“ما از طول URL برای کنونیکال خیلی کم استفاده می‌کنیم، بنابر این اگر url.htm?utm=greencheeseandham و url.htm را تشخیص دهیم، شاید url.htm را به عنوان نسخه متعارف و با فرض اینکه تمام موارد دیگر یکسان باشد انتخاب کنیم.
این مورد می‌تواند این طور به نظر برسد که URLهای کوتاهتر برای سئو بهتر هستند، اما در واقع چنین چیزی فقط یک اثر جانبی است.”

 

37-زمان اصلاح یک سایت، URLها را یکسان نگه دارید

اگر برای اصلاح سایت تا جایی پیش بروید که URLها را تغییر دهید، اصلاح سایت می‌تواند به جای سود، آسیب بیشتری به سایت شما وارد کند.

در هنگام ایجاد تغییرات و بهبود سئو در یک سایت، مطمئن شوید که URLها ثابت می‌مانند. اگر URLها تغییر کنند این امکان وجود دارد که گوگل آن‌ها را به عنوان صفحات جدید بخزد و این به معنای شروع جدید در رتبه بندی جستجو است.

“برای اصلاح سایت گاهی اوقات چندین فرآیند در کنار هم اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات سخت است که متوجه شویم دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما نکته اصلی که در هنگام ایجاد تغییرات باید به آن توجه داشته باشید این است که:
تا جایی که ممکن است URLها ثابت بمانند و ساختار آن‌ها را تغییر ندهید. لینک‌های داخلی تا حد امکان ثابت باقی بمانند. اینکه محتوا و چیدمان صفحات تا حد امکان ثابت باقی بماند.”

 

38-داده‌های ساختار یافته یک سیگنال بسیار سبک هستند

داده‌های ساختار یافته به گوگل کمک می‌کنند تا درک بهتری از محتوای موجود در صفحات سایت به دست بیاورند. اما متخصص‌های سئو نباید زیاد به آن اتکا کنند و فکر کنند که تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی جستجو خواهد داشت. چرا؟

چون داده‌های ساختار یافته فقط یک سیگنال ضعیف به گوگل ارسال می‌کنند. اگر می‌خواهید به گوگل اعلام کنید که یک صفحه برای چه چیزی قرار است رتبه بندی کسب کند، آن را از طریق محتوای اصلی سایت‌تان به نمایش بگذارید.

“چگونه چیزی را از طریق داده‌های ساختار یافته رتبه بندی می‌کنید؟! این فقط یک سیگنال بسیار سبک است. اگر واقعا نگران رتبه بندی صفحه خود هستید، محتوای صفحه را واضح‌تر کنید.”

 

39-استفاده از چندین تگ H1 در یک صفحه خوب است

آیا گوگل استفاده از یک عنوان H1 را توصیه می‌کند؟ خیر.

سئوکاران آزادند تا هر تعداد هدینگ H1 که می‌خواهند را در محتوای خود استفاده کنند.

“شما می‌توانید از تگ‌های H1 هر چند وقت یکبار در یک صفحه استفاده کنید. هیچ محدودیتی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد. سایت شما بدون تگ H1 یا حتی با چند تگ H1 می‌تواند رتبه بسیار خوبی را بدست بیاورد.”

 

40-استفاده از لینک‌های Nofollow در پست‌های مهمان

اگر در حال انتشار یک پست مهمان به سایت دیگری به همراه بک‌لینک به سایت خود هستید، آن بک‌لینک باید دارای یک برچسب Nofollow باشد. همین موضوع در مورد پست‌های مهمان موجود در سایت شما و لینک‌هایی که از آن‌ به سایت‌های دیگر داده می‌شود نیز صادق است.

گوگل پست‌های مهمان را به عنوان تبلیغی برای سایت نویسنده در نظر می‌گیرد، بنابراین هر لینکی که در محتوا پیدا کند، طبیعی محسوب نمی‌شود. بنابراین یک تگ Nofollow باید وجود داشته باشد تا گوگل فرض نکند که شما در حال لینک سازی به صورت اسپم هستید.

“بخشی که برای وب‌سایت‌ها مشکل ساز می‌شود لینک‌ها هستند (اگر محتوا لینکی را ارائه دهد). چنین لینک‌هایی نباید سیگنالی را ارسال کنند و باید به صورت rel-sponsored / rel-nofollow نشانه گذاری شده باشند. خوب است که بدانیم شما از چنین محتوایی برای دستیابی به مخاطبان وسیع‌تری استفاده می‌کنید.
درکل اگر لینکی در پست مهمان باشد، باید به صورت nofollow قرار گرفته باشد، حتی اگر یک لینک طبیعی باشد که شما به آن اضافه کرده‌اید.”

 

41-گوگل داده‌های ساختار یافته با فرمت JSON-LD را ترجیح می‌دهد

دو نوع از داده‌های ساختار یافته وجود دارد که می‌توانید محتوای سایت خود را با استفاده از آن‌ها نشانه گذاری نمایید.

یکی JSON-LD و دیگری میکرودیتا می‌باشد.

گوگل از هر دو نوع پشتیبانی می‌کند اما JSON-LD را ترجیح می‌دهد.

“در حال حاضر ما نشانه گذاری JSON-LD را ترجیح می‌دهیم. من فکر می‌کنم که بیشتر داده‌های ساختار یافته جدیدی که ارائه می‌شوند، ابتدا با فرمت JSON-LD ارائه می‌شوند. پس این فرمتی است که ما ترجیح می‌دهیم.”

 

42-استفاده از عنوان متایی که از کلمات کلیدی غنی شده باشد برخلاف دستورات گوگل نمی‌باشد

اگرچه گوگل آن را توصیه نمی‌کند، اما پر کردن عنوان متای صفحه با کلمات کلیدی مغایرتی با دستورالعمل‌های موتور جستجو گوگل ندارد. قبلا این اعتقاد بین متخصص‌های سئو وجود داشت که پر کردن تگ تایتل با کلمات کلیدی منجر به تنزل رتبه می‌شود، اما به گفته مولر اینطور نیست.

“چنین کاری بر خلاف دستورالعمل‌های وبمستر ما نیست. ما نمی‌گوییم که چنین چیزی مشکل ساز خواهد شد. من فکر می‌کنم که متا تایتل همان چیزی است که می‌توانید با بهبودش شرایط را کمی تغییر دهید، زیرا ما با استفاده از آن موضوعات را کمی بهتر درک می‌کنیم.
اگر بتوانید عنوانی بنویسید که با آنچه کاربران به دنبالش هستند مطابقت داشته باشد، برای کاربران انتخاب را راحت‌تر خواهید کرد و می‌تواند به او کمک کند که با خیال راحت‌تری روی یک نتیجه کلیک کند.”

 

سئوی عمومی

 

43-سئو منسوخ نمی‌شود

مولر می‌گوید که فکر نمی‌کند موتور جستجو هرگز به حدی پیشرفت کنند که به سئو به عنوان یک فرآیند منسوخ شده نگاه شود. یادگیری ماشینی گوگل هرگز تا جایی پیشرفت نخواهد کرد که بتواند محتوای خوب را بدون سئو شدن تشخیص دهد.

“من فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که مردم همیشه نگران آن هستند، یادگیری ماشینی است و اینکه الگوریتم‌های گوگل به حدی پیشرفته خواهند شد که به طور خودکار هر وب‌سایتی را درک کنند و فرآیند سئو به کل منسوخ شود. فکر نکنم این اتفاق رقم بخورد.”

 

44-در بهترین زمان برای خودنمایی سئو هستیم

با راه اندازی و به روز رسانی Page Experience، مولر می‌گوید که اکنون زمان مناسبی برای بهینه سازی وب‌سایت‌ها می‌باشد.

“یک مشاور سئو خوب که به یک سایت کمک می‌کند تا وارد فضای سبز شود، می‌تواند از نظر هزینه کردن کلی برای شما ارزشمند واقع شود. الان بهترین زمان برای ارتقا خود و دریافت دستمزد خوب در این زمینه هستید.”

 

45-گاهی اوقات هیچ راه حلی برای سئو یک سایت وجود ندارد

مولر می‌گوید که گاهی اوقات سئو راه حل بهبود رتبه بندی یک سایت نیست:

“یکی از چیز‌هایی که باید در نظر داشته باشید این است که ممکن است راه حلی برای سئو وجود نداشته باشد. گاهی اوقات این یک مشکل فنی نیست، گاهی اوقات چیزی نیست که بتوانید با خرید یک سری لینک آن را برطرف کنید. گاهی اوقات فقط استراتژی سایت شما منسوخ شده است.”

 

46-گوگل نسخه‌های موبایل صفحات را به صورت پیش فرض ایندکس می‌کند

تغییر به mobile-first indexing به این معنی است که گوگل به طور پیش فرض ابتدا نسخه‌های موبایلی یک صفحه را به جای نسخه دسکتاپ آن ایندکس می‌کند.

برای سایت‌هایی که از URL مجزای تلفن همراه استفاده می‌کنند به این معنا خواهد بود که ابتدا ورژن m-dot آن‌ها ایندکس خواهد شد.

“تغییر به mobile-first indexing به این معنا است که ابتدا به جای نسخه دسکتاپ، از نسخه موبایل به عنوان نسخه اصلی برای ایندکس شدن استفاده می‌کنیم. برای اکثر سایت‌ها چنین تغییراتی قبلا رقم خورده است و اگر سایت شما از قبل با نسخه موبایل ایندکس شده باشد، تغییری در روند ایندکس سازی آن به وجود نخواهد آمد.”

 

47-لینک سازی با “Digital PR”

مولر در مورد لینک سازی از طریق روابط عمومی دیجیتال به شکل مثبتی صحبت می‌کند. او توضیح می‌دهد که این کار اسپم نیست. در واقع ممکن است که به اندازه سئو فنی حیاتی باشد.

“من عاشق برخی از چیزهایی هستم که از روابط عمومی دیجیتالی می‌بینم. حیف است که اغلب از طریق لینک‌های اسپم نادیده گرفته می‌شود. چنین عاملی به اندازه سئو فنی مهم است، حتی در بسیاری از موارد مهم‌تر از آن است.”

 

48-رتبه بندی موبایل و دسکتاپ می‌تواند متفاوت باشد

برای برخی از جستجو‌ها، نیاز‌های هر کاربر بسته به اینکه از طریق موبایل یا دسکتاپ جستجو را انجام داده است، فرق خواهد کرد که این می‌تواند بر روی رتبه بندی نیز تاثیرگذار باشد.

“طبیعی است که ربته بندی دسکتاپ و موبایل متفاوت است. گاهی اوقات عواملی مانند سرعت دخیل هستند. گاهی اوقات عواملی مانند سازگاری با موبایل دخیل می‌باشد.
برای مثال اگر در موبایل خود جستجویی را انجام می‌دهید، به این دلیل که احتمال می‌دهیم در حال حرکت جستجوی خود را انجام داده باشید پس ممکن است که به اطلاعات محلی نیاز داشته باشید. در حالی که اگر روی دسکتاپ جستجو می‌کنید، ممکن است بخواهید که تصاویر و ویدیو‌های بیشتری را در صفحه نتایج خود مشاهده کنید. به همین دلیل ترکیبی از نتایج مختلفی را در موبایل و دسکتاپ به نمایش می‌گذاریم.
به همین دلیل است که رتبه بندی و نمایان شدن صفحات در موبایل و دسکتاپ با هم فرق خواهد کرد. چنین چیزی طبیعی است. این بخشی از نحوه رتبه بندی صفحات توسط ما است.”

 

49-بازنشر محتوا بر روی رتبه بندی تاثیرگذار می‌باشد

بازنشر و انتشار محتوای خود در سایت‌های دیگر می‌تواند شانس سایت شما برای کسب رتبه بندی بهتر در آن کلمه کلیدی را کاهش دهد.

مولر بازنشر محتوا را یک ایده بد می‌داند:

“اگر در حال بازنشر محتوا هستید، پس در حال ایجاد محتوای تکراری می‌باشید. اگر هدف‌تان این است که به مخاطب‌های بیشتری دست پیدا کنید، پس این رویه را دنبال کنید. اما اگر هدف شما این است که سایت‌تان را برای کوئری خاصی رتبه بندی کنید، بازنشر محتوا ایده بدی خواهد بود. هدف خود را مشخص کنید و کاری را انجام دهید که به شما در رسیدن به آن هدف کمک می‌کند.”

 

50-سئو برای هر سایت یک نسخه می‌پیچد

در سئو 2 ضرب در 2 می‌تواند جواب‌های گوناگونی داشته باشد. لازم نیست که همه وب‌سایت‌ها یک سری مراحل یک‌سان را برای رسیدن به رتبه‌بندی‌های برتر انجام دهند. راه‌های مختلفی برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل وجود دارد. تمام سایت‌ها مجبور نیستید که از یک استراتژی خاص پیروی کنید.

“این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که هیچ حقیقت مطلقی برای اینکه کدام صفحات باید برای کدام کوئری‌ها ربته بندی شود وجود ندارد.
بنابراین اینطور نیست که همه سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌های برتر باید از یک دستورالعمل مشخصی پیروی کنند. مجبور نیستید که کورکورانه از یک فاکتور رتبه بندی پیروی کنید تا به نتیجه برسید.”

 

51-گوگل همه صفحات را ایندکس نمی‌کند

گوگل تمام صفحات یک وب‌سایت را حتی اگر از وجود آن‌ها اطلاع داشته باشد، ایندکس نمی‌کند. مولر می‌گوید که ایندکس نشدن 20 درصد از صفحات یک سایت کاملا طبیعی است.

“نکته دیگری که در رابطه با ایندکس شدن باید در نظر داشته باشید این است که ایندکس نشدن تمامی صفحات کاملا طبیعی می‌باشد.
به همین دلیل اگر به وب‌سایت‌های بزرگ، متوسط یا حتی کوچک نگاهی بیاندازید، نواساناتی را در ایندکس سازی صفحات آن‌ها مشاهده خواهید کرد. معمولا ما 100 درصد صفحات موجود در یک سایت را اندکس نمی‌کنیم. بنابراین اگر 100 صفحه دارید و تنها 80 صفحه از آن ایندکس شده است، من آن را به عنوان یک مشکل نمی‌بینم.”

 

52-چیزی به عنوان Sandbox یا هانی مون وجود ندارد

چیزی به نام گوگل سندباکس وجود ندارد که گوگل صفحات جدید را عمدا در نتایج جستجوی خود به نمایش نگذارد.

در ضمن چیزی به نام دوره هانی مون نیز وجود ندارد که به اصطلاح گوگل صفحات جدید را به دلیل تازه بودن در رتبه‌های بالا به نمایش بگذارد. زمانی که یک صفحه جدید انتشار داده می‌شود، گوگل برای جایی که باید آن را به نمایش بگذارد فرضیاتی را در نظر می‌گیرد.

گاهی اوقات این فرضیات نادرست هستند و به همین دلیل است که یک صفحه ممکن است در ابتدا رتبه بندی بالایی داشته باشد و سپس افت ناگهانی را تجربه کند.

“در دنیای سئو گاهی به آن سند باکس می‌گویند که به این معنی است که گوگل از نمایش صفحات جدید خودداری می‌کند.
برعکس این شرایط را هانی مون می‌گویند که گوگل محتوای منتشر شده را دوست دارد و سعی می‌کند که آن را تبلیغ کند. صریحا می‌گویم که چنین چیزی صحیح نمی‌باشد و ما سعی نمی‌کنیم که جلوی نمایش محتواهای جدید را بگیریم یا آن‌ها را تبلیغ نماییم.
فقط فرضیاتی را در نظر می‌گیریم و گاهی اوقات این فرضیات درست هستند و رتبه بندی آن در طول زمان تغییر نخواهد کرد. گاهی اوقات هم رتبه بندی صفحات جدید کمی بالا و پایین می‌شود.”

 

53-ترافیک کم به معنای کیفیت پایین نمی‌باشد

هرگز ترافیک کم را به عنوان کیفیت پایین صفحه در نظر نگیرید. یک صفحه می‌تواند کاملا مفید و با کیفیت باشد، حتی اگر به اندازه سایر صفحات ترافیک ورودی نداشته باشد.

پس توجه داشته باشید که هرگز صفحه‌ای را به دلیل اینکه ترافیک ورودی کافی ندارد، از سایت خود پاک نکنید.

“گاهی اوقات این اشتباه پیش می‌آید و اینطور فرض می‌شود که صفحات دارای ترافیک پایین از کیفیت کمی برخوردار هستند. گاهی اوقات صفحات اصلی یک وب‌سایت از ترافیک بالایی برخوردار هستند ولی صفحات انتهایی از ترافیک محدودی برخوردار می‌باشند. این بدان معنی نیست که این صفحات بی‌کیفیت می‌باشند، بلکه برای طیف محدود‌تری از مخاطب‌ها مفید واقع می‌شوند. به همین دلیل است که به سختی ترافیک دریافت می‌کنند.”

 

نتیجه گیری

بخش‌های متغییر و مبهم زیادی در حوزه سئو وجود دارد که متخصص‌های سئو نظرات و تصمیمات متناقض و متفاوتی را در رابطه با آن‌ها اتخاذ می‌کنند. جان مولر از طرف گوگل به جامعه متخصص‌های سئو کمک می‌کند تا بهترین فرآیند سئو را برای سایت‌های خود لحاظ کنند.

در این پست سعی کردم تا با کمک از سایت Search Engine Journal جلسات مهم پرسش و پاسخ جان مولر را برای شما به فارسی ترجمه کنم تا ابهاماتی را که در مورد سئو در ذهنتان شکل گرفته بود را برطرف کنم.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات درست و بهترین روش ممکن را برای استراتژی سئو سایت خود کسب کنید، باید برنامه‌های هفتگی پرسش و پاسخ جان مولر را دنبال کنید و او را در توئیتر، ردیت و سراسر وب دنبال کنید تا کامل‌ترین اطلاعات ممکن را بدست بیاورید.

 

سایر پست‌های آموزشی

پویا کاظمیان هستم، متخصص سئو و آماده ارائه مشاوره سئو به کسب و کارها. از سال 97 در زمینه تولید محتوا و سئو سایت مشغول به کار هستم تونستم تجربیات خوبی را در این زمینه کسب کنم. با استفاده از خدمات سئو من می‌توانید از رتبه بندی وبسایت خود را بهبود ببخشید، ترافیک بیشتری را به وبسایت خود هدایت کنید و گوگل را به سایت‌تان علاقه‌مند کنید.

فهرست مطالب

پویا کاظمیان هستم، متخصص سئو و آماده ارائه مشاوره سئو به کسب و کارها. از سال 97 در زمینه تولید محتوا و سئو سایت مشغول به کار هستم تونستم تجربیات خوبی را در این زمینه کسب کنم. با استفاده از خدمات سئو من می‌توانید از رتبه بندی وبسایت خود را بهبود ببخشید، ترافیک بیشتری را به وبسایت خود هدایت کنید و گوگل را به سایت‌تان علاقه‌مند کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.